Engagement Fund ;)

Saturday, 21 August 2010

Masak Apa Hari Ni?

Sabar je la ye. Sekali update, berderet-deret pulak tuan blog ni. Hahaha.. Tuan tanah baru baik migrain. Dah agak lama tak kena, tiba-tiba semalam kena la pulak. Pagi tu dah rasa lain je. Kena pancaran matahari sikit pun mata ni dah berpinar. Kesannya, petang semalam terlantar sampai la sahur pagi tadi. Sakit sungguh. Nasib baik kali ni tak sampai muntah-muntah. Alhamdulillah hari ni cuma tinggal kesan denyut-denyut sikit je.

Sebab semalam tak masak, tengah memikir nak masak apa hari ni. Macam teringin nak buat karipap. Maklum le, baru je pandai mengelim secara kemas. Dulu waktu arwah mak ada, mak la yang uli tepung untuk doh dengan mengelim. Aku cuma buat inti je. Tapi sekarang kena la buat sendiri dari A sampai Z. Bila mak dah tak ada, macam-macam benda yang dulu aku tak rasa boleh buat, jadi boleh buat. Benda yang dulu tak nak fikir, sekarang kena fikir. Agak-agak malas nak mengelim karipap, start motor, pergi beli frozen punya dari jiran aku ni. Macam-macam kuih frozen dia jual. Tinggal sedia duit aje. Mudah bukan? Hehehe..

No comments: