Engagement Fund ;)

Saturday, 7 August 2010

Ramadhan Datang Lagi

Cuma tinggal beberapa hari saja lagi umat Islam akan menyambut kedatangan Ramadhan. Ramadhan tahun ni, berbeza dengan tahun-tahun sudah sebab ini kali pertama menyambutnya tanpa mak. Semuanya bakal berubah nampaknya. Tahun ni pun juga pertama kali berpuasa sepenuhnya kat rumah lepas bertahun-tahun merantau ke daerah orang. Hehehe... Waktu di Hamidiah dulu, loceng akan dibunyikan untuk mengejutkan penghuni bersahur. Tapi masih boleh dikira dengan jari berapa orang yang turun ke dewan makan. Bila dah duduk di Unisel, pandai-pandai la nak bangun sendiri. Kadang-kadang kalau takut tak terjaga, dah makan siap-siap sebelum tidur tu. Nanti mesti rindu suasana bersahur di hostel dengan teman-teman serumah. Rindu nak berbuka di anjung masjid dengan sahabat-sahabat. Rindu nak redah bazar ramadhan. Rindu dengan alasan-alasan sengal kawan-kawan sekelas untuk membuat pensyarah habiskan kuliah awal. Disebalik semua kerinduan itu, aku akan cuba untuk mengambil segala peluang dan tawaran lumayan yang disediakan oleh Pencipta Semesta Alam. Selamat Berpuasa...


2 comments:

nadya said...

aku RINDU nak sahur kat maahad!huhuk
tp betol la wehhh..
memang berapa ketol je yang gigih turun sahur...
yg lain masih syahid
aku pun kekadang syahid gak
hahah

farae al-farafisya said...

hahaha..
tau takpe..
lagi2 waktu menu kari ikan + sayur pink...
selamat berpuasa beb..
nnt raya dtg la umah lagi..:)