Engagement Fund ;)

Sunday, 19 September 2010

Are You Waiting For Your Husband?

Tajuk tak boleh belah. Cerita tak berkaitan. Tak nak baca, boleh klik senarai blog lain kat sebelah ni.  Sebenarnya banyak benda nak nak tulis. Tapi masih belum ada mood. Dah baca tajuk? Ini kisahnya. Terjadi pada Khamis lepas.

Lokasi: Surau Al Ittihadiyah, Seksyen 9.
Waktu: Selepas solat Maghrib
Usai solat maghrib, aku terus keluar dari surau tersebut. Rupanya Abah dan Abang-abang masih belum keluar. Maka aku pun berdirilah menunggu di tepi pagar surau. Nak tunggu di luar, macam bahaya sebab keadaan sunyi. Sedang menunggu, seorang lelaki masuk. Beberapa minit kemudian, dia berjalan keluar setelah melangsaikan mahgribnya. Tiba-tiba dia menegur;

Encik Lelaki: Are you waiting for your husband?
Aku: (erk...)nop..I'm waiting for my father.
Encik Lelaki: Oh, where is he?
Aku: He's still inside.

Terpelik kejap sebab kena tegur. Agaknya dia pelik tengok aku berdiri lama dekat situ, tu yang dia tegur. Encik ni, saya belum kahwin lagi la. Tak layak lagi nak kahwin. Ahaks...

Sedikit teguran untuk kaum wanita. Silalah pakai kain lain di bahagian dalam kalau kain baju kurung anda jarang. Sepanjang aku berdiri kat pagar surau tu, lebih dari 2 orang muslimat berkain jarang. Kalau dah jarang, maka anda tahulah apa yang akan kelihatan. Tolong ye... Atas dah elok bertutup litup. Tapi tiba-tiba bawah pulak cacat.

Nota: Lebih elok cari pakaian yang berkain tebal.

No comments: