Engagement Fund ;)

Friday, 31 December 2010

10 Minit

Salam pertemuan.. Seminggu tak menconteng di sini. Dalam beberapa minit lagi, 2010 akan menjadi sejarah kerana 2011 bakal menjelma. Secara tiba-tiba, teringat pasal pertandingan yang di buat oleh Cik Fairy Lily tentang "peranan nombor dalam hidup anda". Dah nak tarikh tutup ni. Kena taip laju-laju. Hehehe...

Sebenarnya nombor memainkan banyak peranan dalam hidup aku walaupun aku tak berapa serasi dengan nombor. Kalau melibatkan matematik yang sudah pastinya adalah NOMBOR, memang gagal. Banyak juga kisah menarik yang berlaku di sebabkan nombor ni. Memandangkan ini entri terakhir untuk tahun ini, maka aku nak coret sikit tentang pentingnya 10 minit dalam hidupku.

Bila ku imbas kembali, aku sebenarnya sangat bernasib baik dalam banyak perkara pada tahun ini. Disebalik nikmat yang diberi, aku terus-terusan berfikir kenapa Allah sering memudahkan urusan ku walaupun apa yang aku dapat tu bukanlah apa yang aku jangkakan. Ternyata disebalik semua nikmat itu, terlalu banyak hikmahnya dan aku akan terus mencari. Bermula dengan insiden berikut.

Pertama; tempat praktikal yang sangat dekat dengan rumahku di Klang. 10 minit saja dari rumah. Kalau terlambat pun masih sempat punch card pada waktunya.
Kedua; tempat kerja yang juga dekat dengan rumahku kini, Banting. Mengambil tempoh 10 minit juga untuk sampai ke destinasi.

10 minit bukanlah angka besar tapi peranannya sangat besar padaku. Dengan hanya sepuluh minit, aku dapat tiba ke destinasi yang ku tuju pada masanya. Mudah-mudahan rezeki berpihak padaku dan semoga ku dapat hadiah comel dari Cik Fairy Lili dengan entri yang ku tulis tak sampai 10 minit ni. Hehehe..Selamat Tahun Baru buat semua pengunjung.

1 comment:

FairyLilly said...

Salam,
Farasyea, tolong bagi alamat di blog akak :)