Engagement Fund ;)

Thursday, 23 December 2010

10 Ribu Setahun?

Baiklah, aku tak sanggup lagi nak menunda kerja rumah yang dah tertunda hampir 2 minggu. Seperti yang dijanjikan, ku mahu menulis tentang majlis resepsi Andak. Eceh, resepsi.... Sekali sekala guna istilah moden. Hehehe... Sehari sebelum, aku sibuk bertanya siapa yang akan datang ke majlis ini. Ramai (lebih dari seorang) yang kata akan datang dan ramai juga yang tak dapat datang. Dalam kepala dah fikir; mesti seronok kalau ramai kawan yang datang sebab dah lama tak jumpa mereka. Gembira ni... Esoknya, aku bertolak dari rumah hampir tengah hari kerana kesengalanku sendiri. Tiba di rumah Kak Chik, ahli rombongan dah berkumpul. Ada Sue, Che Pah dengan Kak Rem (bukan nama sebenar). Bila Kak Chik masuk je kereta, beliau kata Faris nak ikut sekali. Tapi tidak berkumpul di situ. Kami akan 'kutip' di Klang. Maka bermulalah perjalanan kami ke rumah Andak.

Memandangkan ini kali pertama ke rumah Andak, harus la sesat sikit. Bila aku salah jalan, yang lagi 2 kat belakang pun mengikut je. Kitorang dalam kereta dah gelak kuat-kuat sebab macam lucu pulak bila semua ikut je padahal sesat ni. Nasib baik konvoi 3 kereta. Kalau konvoi banyak kereta? Tak pasal-pasal ada kesesakan lalu lintas pulak sebab rombongan Cik Kiah sesat. Hahaha.. Lepas berpusing di kawasan perumahan bersebelahan, akhirnya jumpa jugak rumah Andak. Tahniah, anda berjaya! Hehehe... Sampai je, pengantin tengah makan. Kami pun makan la jugak. Nak tunggu pengantin habis makan mesti lambat. Jadi isi perut dulu. Sambil makan, sambil gosip. Sambil gosip, sambil mengira. Sambil mengira, sambil berbincang. Lama sungguh tak kumpul macam ni, teringat waktu kat universiti dulu. Kami jadi rapat sebab semuanya terlibat dengan Program Pidato Piala Merdeka pada tahun 2007. Faris masih lagi sengal macam dulu. Borak dengan dia, memang penat weh. Penat gelak... Nasib baik tak tersembur nasi dalam mulut. Dalam pada borak-borak, sempat pulak dia kira kos perbelanjaan kahwin dan meleret-leret sampai entah mana-mana. Siap bagi tau, zaman sekarang kalau nak kahwin paling-paling kena ada 10 ribu dalam akaun. Kalau lelaki pulak, kena ada lebih dari tu. Tu yang dia cakap nak simpan 10 ribu setahun. Selamat menyimpan ye Encik Faris. Dah penat gelak, kami cari pengantin. Nak bertegur sapa gitu. Lama jugak la kat sini. 2 jam ada kot. Agaknya kalau dah solat zohor, mau kami tolong kemas. Hehehe.. Sebelum balik, wajiblah bergambar dengan pengantin. Kenangan gitu.

 Dah nak balik pun sempat lagi bergambar.

 Rombongan Cik Kiah...Cik Kiah yang pakai tudung merah jambu..hehehe

Yang berdiri sebelah Andak itu adalah Encik Faris..

Pengantin..Andak macam tak ikhlas je pegang lapik tangan tu..

Sekian saja laporan bergambar dari saya. Lepas ni, giliran siapa? Oh ye, tahniah diucapkan kepada Sue yang bakal mengikat tali pertunangan Sabtu ini. Semoga selamat semuanya... Maaf kerana tidak dapat hadir. InsyaAllah walimahnya nanti saya datang ye Sue...

1 comment:

MAN ANA? said...

Ewah3 yang bertudung pink tu nama Cik Kiah ya..haha

sangat merindui zaman dulu. really!