Engagement Fund ;)

Wednesday, 22 December 2010

Malaun

Apa khabar orang kampung? Lama tak conteng-conteng kat sini. Kalau waktu praktikal dulu, bila aku jarang-jarang bercerita tentang kehidupan sebagai seorang guru di sekolah atau asyik letak gambar makanan, ada yang akan bersuara; "Akak, saya nak baca pasal budak-budak tu. Kenapa akak letak banyak gambar makanan?" Ngehngehngeh...Hai orang tu! Jangan marah ha, akak tak letak nama kali ni. Sebenarnya, aku tak harap orang jadi kipas-susah-mati blog ni. Cuma kalau ada yang membaca, tinggallah jejak. Kot-kot anda juga ada blog, boleh kita main terjah-menerjah. Kunjungan balas gitu. Aku pun suka jugak baca blog orang lain. Sangat banyak sampaikan tak tersenarai di sini. Kehidupan adalah novel yang tidak ditulis bak kata Kak Chik dan kita dapat belajar banyak benda daripada kehidupan.

Aku pun tak faham kenapa aku susah nak cari masa untuk mengemaskini blog ni macam bulan-bulan sebelum ini. Mungkinkah kerana sudah disampuk slot Best of The East di 8TV? Hurrmmm...*berfikir* Baik, berbalik kepada tajuk. Beberapa hari lepas, aku mengalami gangguan panggilan-rindu daripada nombor yang tidak dikenali. Apa kes? Dah telefon tapi bila diangkat ko letak pulak? Dah lama tak kena. Dulu pernah la jugak kena waktu kat U dan semua nombor tu aku simpan dengan nama Sengal atau Samdol. Hambik..! Siapa suruh kacau orang? Dari Sengal 1 hingga Sengal 9, semua ada. Sebab Sengal dan Samdol dah penuh, yang kali ni aku letak Malaun pulak. Ha, kacau orang lagi. Tak pasal-pasal kena panggil Malaun. Jadi kawan-kawan yang bertukar nombor baru dan berniat dan kacau-kacau, lupakanlah atau anda akan mengisi tempat Malaun 2 dan seterusnya. Mahu?

Sumber: Pakcik Google

No comments: