Engagement Fund ;)

Thursday, 27 January 2011

Belumlah!

Hari ni ada kelas dengan budak-budak semester 2. Gementar juga nak jumpa budak-budak ni sebab dah lama tak jumpa. Masuk-masuk je, budak-budak lelaki yang duduk depan ni bising-bising; "Oooww... Miss, sampai hati." "Cik, tak jemput pun." Apakah? Blurr kejap. Pastu aku tanya la kenapa? Diorang cakap; "Dah jadi Puan tapi tak bagi tau ye." Hahahahaha...gelak besar kejap. Mau tak gelak? Angin tak ada, ribut tak ada, tiba-tiba kata aku dah kahwin. Apakah??? Terus la aku tanya "Mana kamu dengar ni? Belum lagilah" Beberapa orang bersuara; "Tu, kat jadual kat belakang Buku Daftar Kehadiran tu. Dia tulis kat situ Puan." Kelam kabut aku selak sampai belakang. Hahahaha... Memang kat situ tulis Puan. Boleh? Takpelah... Tapi lucu pulak sebab masuk-masuk kelas je kecoh pasal benda ni. Hadoi la... Aku pun cakap; "Jangan risau, nanti kalau saya kahwin, saya jemput la. Awak tak datang bawak hadiah besar, siap." Muehehehe...

Alhamdulillah, petang tadi dah selamat derma darah. Waktu makan tengah hari tadi, tak berani makan berat sebab dia kata tak boleh makan berat. Jadi makan sandwich je. Hehehe... Balik dari makan rehat tengah hari, terus pergi Dewan Besar tu nak derma darah. Tak berapa nak ramai orang. Ada budak-budak CADD Mekanikal je. Ada la yang aku kenal sebab aku pernah ngajar. Ingatkan ramai-ramai kat meja pendaftaran tu semua nak isi borang derma. Rupanya datang saja-saja je. Sabar jelah. Tak lama pun, tak sampai setengah jam. Alhamdulillah tak ada masalah. 3 bulan lepas ni nak derma lagi. Daebak!!

No comments: