Engagement Fund ;)

Tuesday, 4 January 2011

Cerita Baru

Tahun baru...Azam baru...Semangat baru...Umur baru...Handphone baru

Antara azam baru yang perlu dilaksanakan;
1. Hargai kawan-kawan FB. Caranya? Mengucapkan selamat kepada mereka pada hari lahir mereka. Sebab? Tahun lepas tak berapa nak rajin conteng dinding FB mereka. Berusaha...!!!
2. Hargai pengunjung dan pengikut Atas Nama Cinta. Caranya? Mengalu-alukan mereka dan mengucapkan terima kasih kerana sudi mencemar duli ke sini. Sebab? Tak pernah lagi rasanya ucapkan terima kasih pada pengikut sejak blog ini wujud. Jadi, terima kasih kepada anda yang sudi mengikut catatan ku di sini.

Entri ketiga untuk tahun baru ini. Cerita ceriti tentang hidup seorang Farae. Hehehe.. Budak-budak sekolah dah mula sekolah. Budak-budak I**KLS akan mula mendaftar esok. Maka minggu depan akan mula mengajar. Seronok sebab untuk budak-budak sem 2 boleh bahagi 2. Sebelum ni satu kelas 58 orang. Disebabkan Cik Dayana tanya aku nak kelas sekali ke atau banyak-banyak kali, maka aku pilih la pilihan kedua. Jadinya sekelas akan ada dalam 25++. Waktu nak buat keputusan pilih kelas ni, teringat dekat budak-budak Multimedia. Dioarang cakap; "Cik, hari ni gabung jugak ke dengan Rangkaian? Diorang bising la cik. Tak boleh nak concentrate." Hahaha... Eleh, kamu pun sama je. Ye la, bila dah ramai-ramai mula la duduk ikut geng. Pastu buat kedai kopi kat belakang. Bila suruh jawab soalan, tak puas hati sebab dia je yang kena. Habis, dah kamu punya suara paling kuat, terpaksalah saya uji sama ada kamu berbincang tentang topik yang diajar atau bergosip.

Dan petang ini, Puan Reza meminta aku untuk mengajar matematik sem 1. MATEMATIK??? Ragu-ragu di situ. Seperti yang diketahui, aku memang lemah bab-bab nombor ni. Tapi, belasah jelah. Silibus ada, budak pun tak ramai. Semester 1 je pun, senang (kot). Agaknya memang takdir aku kot nak kena ajar matematik ni sebab waktu praktikal dulu pun manjang ganti kelas matematik. Belum cuba, belum tahu. Nak tahu, kenalah cuba. Berusaha.!!
jangan buat ajaran sesat macam ni dah la..hahaha
Sumber gambar: Pakcik Google

Semalam sakit mata mengadap skrin komputer sebab terlibat dengan pengiraan akhir keputusan peperiksaan budak-budak ni. Sakit mata sebab banyak kotak + nombor. Mula-mula pening jugak sebab banyak langkah nak buat sebelum masukkan markah-markah yang ada ke dalam helaian pengiraan CGPA. Eleh, bukan kena kira satu-satu pun, masukkan je markah tu, kemudian Encik Excel yang kira. Tak susah pun, cuma pening-pening lalat saja. Dari pagi sampai petang berkampung dalam Pusat Sumber. Belajar benda baru.

No comments: