Engagement Fund ;)

Wednesday, 26 January 2011

Kelas Dah Mula

Hari ni terawal pulak datang kerja. Beberapa minit je pun. Kecoh ah! Hahaha... Kak Rin pun kata aku awal hari ni. Nak ada kelas pertama kot, tu yang awal. Kehkehkeh... Tadi dah masuk kelas budak-budak sem 1. Kelas pertama untuk semester ni. Kali ni semester 1 sikit je, tak sampai 20 orang pun. Mudah-mudahan tak ada masalah dengan mereka ni. Oh, kelas kali ni dua-dua sekangkang kera je. Tiada lagi zirafah terkangkang di sini sebabnya semua kelas di bilik seminar 1. Hahaha..

Esok kelas dengan budak-budak semester 2. Semoga mudah semuanya. Pagi tadi jugak, aku berjaya menghubungkan pencetak di pejabat ni dengan Permataku. Suka dan gembira yang teramat sebab setelah sekian lama mencuba, akhirnya dapat jugak. Cuma guna jalur lebar tanpa wayar yang ada kata laluan tu. Tapi dah namanya kakitangan sini, maka boleh aku guna. Kerja akan menjadi lebih mudah tanpa perlu ke komputer orang lain untuk mencetak segala tugasan dan nota untuk pelajar. Hehehe...



Sebenarnya kan, rindu sangat-sangat nak jumpa kawan-kawan dan teman serumah dulu. Serius, rasa macam dah lama sungguh tak jumpa. Dengan Kak Chik pun. -_- Dan bulan ni aku berjaya tidak menjejakkan kaki ke mana-mana pusat membeli belah dan dengan itu, penjimatan yang banyak telah berlaku. Daebak!! Kalau keluar, dah tentu banyak benda aku beli. Yang tak ada dalam senarai pun sekali. Ish, payah betul... Salah satu azam baru; tak nak beli baju baru kecuali untuk raya sahaja. Setakat ni masih berjaya, tapi hari tu hampir gagal jugak. Pergi kedai kain sebab nak beli bahan buat benda lain, tapi gatal-gatal tanya jurujual tu baju mana corak baru, ada jual kain kapas tak? dan gedik-gedik pergi pusing satu kedai tu. Ada satu kedai tu, kain kapasnya adalah cantik dan comel-comel coraknya. Buat sarung bantal memang sesuai. Tapi, sebab dah beli yang untuk sarung bantal, maka terpaksa menahan diri. Fuh,selamat..! Kalau tak, azam hanya tinggal azam. Hahaha... Sekarang ni kena rajinkan diri menjahit sarung bantal tersebut. Nampaknya macam kena tunggu siri cerita Korea tu habis. Ermmm...*fikir bila nak habis tengok cerita-cerita Korea tu*

Satu lagi azam tahun baru; menderma darah setiap 3 bulan. Jadi, ada pengumuman nak buat.
KEMPEN MENDERMA DARAH AKAN DIADAKAN DI
TEMPAT:DEWAN BESAR ILP KUALA LANGAT
MASA: KHAMIS (10.00 PAGI - 3.00 PETANG)
JUMAAT (10.00 PAGI - 1.00 PETANG)
TARIKH: 27 - 28 JANUARI 2011


Marilah ramai-ramai datang ye. Kelayakan untuk derma ni tak susah. Apakah kelayakan untuk menderma darah?
  • Sihat tubuh badan (alhamdulillah tidak diserang apa-apa penyakit kebelakangan ni)
  • Berat badan 45kg ke atas (memang dah terlebih-lebih pun..hahaha)
  • Berumur 18 hingga 60 tahun (walaupun umur dah lebih 18 tahun, tapi ku masih muda belia lagi)
  • Tidak mengambil antibiotik (dah lama tak makan)
  • Tidak hamil, tidak haid (tak kahwin lagi, dan kalau haid tapi dah di penghujung, boleh cuba buat pemeriksaan. Anda mungkin boleh menderma darah)
  • Tidur melebihi 5 jam (ini insyaAllah boleh)
  • Tidak mengambil minuman beralkohol dalam tempoh 24 jam. (ini memang aku tak ada kaitan pun..haram...)

No comments: