Engagement Fund ;)

Saturday, 1 January 2011

Pernah Dapat Bunga Tak?

Hari baru sudah muncul. Semoga hari-hari mendatang menjadikan kita lebih baik dari semalam. Entri pertama untuk tahun 2011. Memandangkan Abang aku tak ada kat rumah, boleh la guna internet dengan senang hatinya. Kalau tak kena berebut dengan dia. Sekarang ni nak kena berebut laptop sekali sebab komputer dia rosak kot. Dah boleh campak parit dah tu. Hahaha...

Dah lama tak buat aktiviti jalan-jalan baca blog ni. Jadi malam ni jalan-jalan la kejap jengah blog yang selalu aku jengah. Banyak sebenarnya tempat lepak maya ni. Tak tersenarai dekat dalam ni dek kerana jumlahnya yang terlalu banyak. Sedang berkira-kira nak buat satu lagi blog yang menempatkan tempat lepak ku. InsyaAllah.. Sedang ku berjalan-jalan, terbaca satu entri di rumah Kak Ayu. Beliau bercerita tentang pengalaman bercuti di Cameron Highlands dan disertakan berkeping-keping gambar. Dalam banyak-banyak gambar, terselit satu gambar bunga-bungaan. Oh, cantiknya bunga-bunga tu.... Secara tiba-tiba teringat kisah satu waktu dulu. Seseorang telah memberiku sejambak bunga ros kuning. Pemberian tidak terduga sebenarnya. Ada sesiapa pernah dapat bunga dengan tidak terduga tak? Perasaannya hanya Allah saja yang tahu. Satu perasaan yang tak dapat digambarkan. Seronok, terharu dan pelbagai macam perasaanlah. Rasa berbunga-bunga gitu. Sejambak pulak tu, bukan sekuntum. Walaupun tidak dibalut dengan cantik, tapi perasaan mendapat sejambak bunga adalah satu perasaan yang luar biasa. Anda bagaimana? Lain orang, lain rasanya kan. Dan, sila ambil perhatian bahawa si pemberi bunga itu adalah seorang yang bertudung ye.

No comments: