Engagement Fund ;)

Thursday, 3 March 2011

Assalamualaikum.... Sudah agak lama ku tidak menconteng apa-apa di sini. Sebenarnya, rindu nak membebel dalam ni. Kehkehkeh.... Banyak hutang yang perlu dilangsaikan. Banyak benda yang difikirkan. Banyak perkara yang perlu diambil tindakan. Tapi..... hurmmm..

Nak senaraikanlah apa bendanya yang sering mengganggu minda ni. Ceh...
1. Semak tugasan budak-budak. Terlebih rajin gamaknya aku bagi tugasan karangan pada mereka. Sekarang ni? Pengsan nak tanda.
2. Tanda kertas peperiksaan mengulang. Diberi tempoh hingga 18 Mac. Tapi, baiklah aku buat cepat-cepat kan?
3. Cari tarikh untuk ganti 2 kelas. Sempat ke budak-budak ni nak buat Public Speaking? Sem ni ada 57 orang. Seorang akan bentang kira-kira 3 minit. 57 orang x 3 minit = 171 minit. Waaaa... Mana nak cari masa ni? Tak ada orang nak pergi kursus ke? Boleh aku ganti kelas. Huhuhuhu... [Mari berfikir positif bahawa orang lain boleh, aku harus boleh juga.]
4. Godek-godek ATN. Dah nampak tak kemas pulak layout ATN ni. Perlu cari masa untuk membuat pembaharuan.
5. Mengabadikan kenangan bersama kawan-kawan sewaktu ke majlis perkahwinan Anansh tempoh hari di sini.
6. Mengeja Membaca buku Pengembaraan Ibnu Battutah yang dipinjam dari Pusat Sumber hingga habis.
7. Membuat temu janji dengan Kak Chik untuk ke pesta buku.

Ada lagi beberapa perkara utama yang perlu dibuat. Tapi tak gamak nak letak di sini. Hehehe... Kejap lagi ada kelas dengan budak-budak semester 2. Tapi (lagi), kenapa aku selalu berdebar-debar sebelum masuk kelas ek? Pelik di situ. Padahal bila dah mula mengajar, tak ada apa-apa pun. Hish... Hujung minggu ni pulak, ada orang nak jumpa. Orang tu, ketahuilah bahawa aku masih ragu-ragu sama ada perlukah kita bertemu? Pos laju je boleh tak benda tu? Hehehe... Jangan marah ha orang tu.

No comments: