Engagement Fund ;)

Tuesday, 5 April 2011

Rajin??

Rutin harian sudah berubah. Lepas balik kerja singgah rumah Abang Mad, nak bagi makan kucing-kucingnya; Pipo, Pepper, Paprika dan Peperoni. Dari minggu lepas memang bagi Friskies je. Tapi aku perasan hari Ahad sudah, Friskies tu tak habis. Aku pun fikir, dia jemu kot makan Friskies hari-hari. Jadinya semalam aku singgah dulu beli nasi dengan ikan goreng kat kedai makan. Kelas Pipo, makan nasi bungkus. Hehehe... Memang biasanya Kak Yah akan ubah menu antara nasi+ikan rebus atau Friskies. Sebab Tuannya tak ada, makan makanan segera manjang. Nanti kalau rajin aku rebuskan ikan dan masak nasi untuk mereka.

Lepas tu, cadangnya nak singgah pasar je beli makanan masak. Bila dah petang, macam dah malas nak masuk dapur. Sampai kat pasar dah pukul 6.30. Kalau petang macam ni, memang harus la tak dapat tempat letak kereta. Jenuh aku pusing dan tunggu kot-kot ada yang nak keluar. Hampeh... Tengok jam dah nak pukul 7.00, terus aku callo balik rumah. Cerita Cina kat 8TV dah nak mula. Cerita Cina punya pasal, kena aku rajinkan diri masak. Korek-korek peti sejuk, ada terung telunjuk 2 biji. Ikan ada, tapi malas nak nyah-beku. Malas lagi... Jadinya menu malas malam tadi adalah terung telunjuk goreng berlada dengan telur teplok. Kira rajin la kan sebab aku masuk jugak dapur. Hehehe... Lepas tu Abah goreng ketam. Tergoda jugak aku tengok terung tu walaupun tak suka makan terung. Makan jugak sikit... Haish, camano nak kurus??? Lu fikirlah sendiri..:p
Oh, sebelum lupa. Sedari, kalau awak baca ni, saya mintak maaf banyak-banyak. Belum berkesempatan nak ke bank untuk pindahkan duit. Soalan kaji selidik tu pun saya terlupa. Semalam baru mula buat. Jadinya, silalah sabar menunggu maklum balas dari saya ye. :)

No comments: