Engagement Fund ;)

Monday, 23 May 2011

Kayuh, Tetap Kayuh

Hari Isnin yang tak berapa nak bersemangat. Budak-budak cuti, jadi rasa macam sunyi je. Ingat nak siapkan nota untuk budak-budak ni, tapi serius tak ada mood nak buat. Jadinya, aku cuma habiskan menanda tugasan budak-budak semester 2. Baru aku perasan aku terlebih rajin bagi tugasan pada budak-budak ni. Banyak benar. Tapi, tak apalah. Boleh pilih-pilih. Mana-mana tugasan yang markahnya rendah, tak payah la letak dalam SPC. Alang-alang dah tanda tugasan, aku masukkan sekali markah dalam SPC. Masukkan lambat-lambat karang, kelam kabut pulak. Kalau ada yang dapat markah rendah tak hagak-hagak, boleh buat ulang nilai awal-awal. Mana yang buat-buat lupa nak hantar tugasan, waktu nilah aku boleh kesan. Siap kamu orang, nak kena lompat bintang dalam Pejabat Pentadbiran pulak? Kan dah kata, aku ni termasuk dalam kategori cikgu garang. Budak-budak semester 1 yang sengal ubi tu pun tak berani sangat nak melawan dalam kelas aku.

Bila ditanya cikgu-cikgu semester 1, semuanya akan bagi laporan panjang berjela tentang mereka. Pada aku, walaupun budak-budak semester 2 lebih dari 50 orang, aku lagi suka ajar mereka sebab mereka lebih mendengar kata berbanding budak semester 1. Inilah cabaran namanya. Tak apalah, pelan-pelan kayuh. Minggu lepas juga, aku dapat ini...


....satu-satunya hadiah hari guru daripada pelajar-pelajar Multimedia. Semua cikgu yang mengajar mereka dapat satu sorang. Bolehlah aku ingat balik nanti mana yang nakal bila tengok gambar ni. Kahkahkah... Keseluruhannya, mereka semua ni okeylah. Yang nakal-nakal tu orang kata penyeri kelas kan. Kalau semua baik belaka, tak syok jugak. Hehehe...

No comments: