Engagement Fund ;)

Tuesday, 21 June 2011

Majlis Kasih Disemai, Bakti Dituai

Minggu sudah, salah seorang orang penting dalam batch memuat naik surat jemputan daripada pihak sekolah kepada alumni. Majlis Kasih Disemai, Bakti Dituai. Tujuan majlis diadakan adalah untuk mengumpulkan semua bekas pelajar dan mewujudkan jalinan kerjasama diantara pihak sekolah dan bekas pelajar. Yelah, masing-masing sudah berkerjaya, sudah tiba masa berkongsi kejayaan dan rezeki yang diperoleh. Aku pun memang dah lama sangat tak ke bumi Hamidiah. Khabarnya sudah banyak perubahan. Cikgu-cikgu pun ada yang dah berpindah. Pokok bunga Tanjung di hadapan Aspuri KL pun dengarnya sudah tiada. Tapi, kenangan sepanjang 5 tahun bernaung di bumi Hamidiah tetap melekat di kotak memori. Mungkin, aku yang sekarang tak wujud kalau tidak ditarbiah di sana. Maahad Cemerlang Budaya Kita, satu moto yang dipegang oleh warganya. Bukan dari segi akademik, malah merangkumi seluruh aspek kehidupan. Cemerlang akhlak mahupun cemerlang iman. Selepas bertahun-tahun meninggalkan bumi Hamidiah, masih cemerlangkah kita?

Jadi, sudikah kiranya anda, warga Hamidiah hadir ke majlis ini? Ini surat jemputannya:
Gigih pengerusi PERAMAH imbas surat ni unutk hebahan. Mula-mula dapat tahu, terus redha tak dapat pergi sebab sebenarnya Sabtu ni ada Program 1 Malaysia yang aku kendalikan bersama Puan Reza. Tapi tadi, bos cakap tangguhkan ke minggu depan. Maka, mentari muncul lagi. Hehehe... Kawan-kawan, nak pergi tak? Marilah.... Aku pasti korang rindu nak menapak ke dalam Dewan As-Syafie tu. Kalau-kalau butiran majlis dalam surat di atas tak jelas, ini aku tuliskan semula.

Tarikh: 25 Jun 2011
Masa: 8.30 pagi
Tempat: Dewan As-Syafie, SMKA Maahad Hamidiah
Pakaian: Batik

4 comments:

aimannuha said...

wehwehh ko g ke??
ko mesti g dengan abang ko kaann

farae al-farafisya said...

uiks...
aku pun tak tau lagi gi ke tak..
kena confirm dgn bos dulu pasal kursus tu...
kalo jd nak gi, kena carik geng pulak...
takde maknanya gi dgn abg aku...
dia keje minggu ni...
ko gi tak?

aimannuha said...

kalo ko g leh la aku menggatal join skali heheh
aku pun setakat ni takde pape hal lagi kot ahaks ;)

farae al-farafisya said...

hohohoho..mcm ada niat lain je tu?
aku tak jadik pegi la weh..
kursus tu on..
insyaAllah lain kali...:)