Engagement Fund ;)

Friday, 3 June 2011

MasyaAllah..!

Tiba-tiba teringat dalam peti sejuk ada kerang pemberian nenek beberapa minggu lalu. Terlupa langsung. Agak-agak elok lagi tak ye? Sebab dia duduk dalam laci sejuk beku, maka aku tak perasan ada makhluk bernama kerang dalam tu. Minggu ni, Abah ke kebun nenek. Maka tak masaklah aku sebab nenek akan membekalkan nasi dan lauk pauk sekali. Mujurlah aku tak memborong sayur minggu ni. Tidaklah terbuang. Cadangnya nak buat Meatball Pasta hari ni untuk habiskan stok tomato, capsicum, parmesan cheese dan spiral pasta yang masing-masing duduk berkampung dalam peti sejuk dan kabinet makanan. Semoga rancangan menjadi...

Waktu ketuhar aku rosak nilah, teringin nak membakar kek pulak. Sengal betul. Waktu dia elok haritu, malas tahap gaban. Haih... Agak-agak kalau aku buat kek red velvet versi kukus, dia menjadi tak? Masih berfikir-fikir sama ada patutkah diteruskan rancangan tersebut atau tidak. Alhamdulillah, semuanya dah selesai. Markah dah siap isi dan masukkan dalam Public Storage. Tinggal nak dapatkan pengesahan Ketua Bahagian dan Ketua Jabatan untuk Rekod Mengajar dan tunggu saat tibanya peperiksaan akhir jelah ni.

Kebelakangan ni aku mudah lupa la pulak. Dulu kalau ada orang tu terlupa, aku selalu pesan supaya banyakkan makan kismis dan kurma untuk menjana ingatan. Sekarang nampaknya akulah yang kena makan. Hehehe... Sebelum lupa lagi, nak bagi tahu sesuatu. Kepada Na, semoga anda selamat dalam perjalanan pergi dan pulang serta dipermudahkan segala urusan. Mudah-mudahan ibadah diterima. Maaf sebab lupa nak balas mesej tempoh hari. Kepada anda yang membaca ni, selamat menempuh bulan Rejab yang bermula hari ini. Manfaatkan bulan ini dengan perbanyakkan ibadah sunat dan menaik taraf kualiti ibadah wajib. Mudah-mudahan Rejab menjadi sekolah persiapan untuk menghadapai 2 bulan mendatang; Syaaban dan Ramadhan.

No comments: