Engagement Fund ;)

Tuesday, 21 June 2011

Tak Fokus

Alhamdlillah, selamat sudah seorang lagi kawan mendirikan rumahtangga. Tahniah kepada Kamilah dan pasangannya. Majlis yang sempurna. Pelamin cantik. Bunga segar lagi. Buah tangan bermakna. Makanan meriah dan pelbagai. Walaupun kami tiba lambat, tapi masih sempat jumpa pengantin dan majlisnya masih lagi meriah. Mau tak lambat? Gerak pun terlambat, lepas tu singgah Alamanda dulu cari hadiah. Hehehe... Aten sempat angkut kasut sepasang. Aku tahan diri je daripada mengangkut apa-apa barang sebab bajet untuk kasut dan bajet riang ria sudah digunakan bulan ni. Nak pergi kerja jalan kaki ke? Sendiri fikir.

Bila dah lambat, tak sempatlah jumpa kawan-kawan lain. Nasib baik ada juga geng dari Maahad. Sempatlah jumpa Na, Nadia, Nabilah dan Fiza. Lama juga kami di sana sebelum berangkat pulang.




Sebelum sampai rumah, ada orang sebut-sebut kek keju Resepi Rahsia. Terus aku cadang singgah Resepi Rahsia dulu sebelum tiba di rumah. Hehehe... Sebelum turun kereta, Aten dah cakap; "Fokus ye, kita datang nak makan kek. Fokus." Bila dah duduk dan tengok menu, hampeh. Aku pesan lain, Aten pesan lain. Aku order Vietnamese Beef Noodle Soup dengan Flat White Coffee sementara Aten order Seafood Pasta dengan Iced Water. Dah, tak fokus. Eh, nama menu ni aku belasah je, bukan nama yang tepat ye. Lupa sudah. Hahaha... Akhirnya, masing-masing tak habis pun makan sebab perut macam dah penuh sangat. Sebab banyak lagi, maka hantar bungkus. Sebelum balik, aku tapau juga kek untuk Abah dan abang-abang. Selalu makan sedap sendiri aje, tak ajak Abah pun. Kali ni belikan sesuatu untuk mereka. Biar rasa sama-sama.

Pertama kali rasanya, keluar dengan Aten dan balik ketika matahari masih memancar. Tahniah untuk kami. Hahaha... Malamnya, memang aku flat betul. Sakit kepala yang dahsyat sampai terpaksa basuh kepala sebelum tidur tu. Masin mulut ko Ten kata kopi tu boleh buat orang tumbang. Nasib baik semalam tak ada kerja sangat. Cuma khidmat diperlukan untuk mengeluarkan keputusan peperiksaan. Ini pun baru je habis pening melihat SPC. Dari folder ni, kena copy ke dalam folder tu, kemudian ubah nama ikut dalam Maklumat Modul. Mula-mula pening jugak. Tapi sebab I kan power, maka tak ada hal punyalah! Masuk bakul angkat sendiri gamaknya. Hahaha...

4 comments:

aimannuha said...

zooohhhhhhh.....
ngapenye keluar lambatt iskk
wehh celcom ko dah tak gune ehh?
patot la aku text ko pg tu tak bereply huwaaa ingat tersalah nombor ke ape baru nak malu malu huu
wehh sori sangat sbb cancel share hadiah last minit. totally sori eh.
takto nape aku gelabah sangat masa tu coii je.

p/s : ko bile lagi weh nak naik pelamin?;D nak tunggu mek nani lambat noo

farae al-farafisya said...

ye...
entah la weh, bangun dah kira awal dah...
tapi ayem-ayem je...
eh,nombor celcom guna lagi...
aritu aku lupa nak on balik lps charge bateri..hehe..celcom dgn maxis dua2 guna...

takpe, aku pun dtg lewat ritu...
insyaAllah lenkali lah ye...

aku?selalu je naik pelamin sebab nak bergambar dgn pengantin...muahahahaha...

aimannuha said...

huu mati mati aku ingat ko dah tukar no wehh
oi oiii. tu naik pelamin begambo dengan pengantin.
ni aku nak ko duk pelamin sendrik aku yang tangkap gambo dengan ko haduduu

farae al-farafisya said...

eh, tidaklah...aku kan setia pada yg satu...kehkehkeh...
oh, lain ek?
nak tunggu aku yg punya pelamin, tak tau bila..
kita naik pelamin izzah dululah...:)