Engagement Fund ;)

Thursday, 23 June 2011

Tak Kenal Artis?

Pejabat sunyi sebab ramai yang cuti. Bos besar tak ada.  Pagi-pagi tadi, Abang Mokhtar kata; bila kucing tak ada, tikus semua hilang. Muahaha... Aku tak hilang, setia duduk di meja sendiri. Mula-mula siapkan SPC yang bermasalah semalam. Tak banyak pun, cuma CADD Meka Sem 2 dan 3 dan Rangkaian Sem 2 dan 3. Yang lain semua dah siap semalam. Baru buat dua bengkel, pun dah pening-pening. Bos aku buat bengkel lain, tentu lagi pening kan? Dah siap betulkan mana yang patut, ko jangan tanya aku buat apa (matiklah kalau bos baca ni). Hahahaha... Jadi tengah hari tadi, cuma tinggal aku dengan Kak Reen. Maka ke Bantinglah kami untuk makan tengah hari sebab kafe pun tutup seminggu ni. Choi, terlebih-lebih bajet belanja harian sebab kena makan kat luar. Disebabkan menu jimat Pizza Hut hari ini adalah piza, maka Kak Reen tak mau makan Pizza Hut. Terus ke KFC di sebelahnya. Tengah makan tu, Kak Reen kata; "Eh, itu bukan Jambu ke? Raja Lawak." Aku pun panggung kepala padahal tak kenal pun orangnya yang mana satu sambil cakap; "Ye ke Kak? Yang mana satu?" Maka Kak Reen pun kata; "Yang badan besar-besar sikit tu. Patut la tadi Amir(Encik Amir) dengan Awi(Encik Zawawi) kata jumpa diorang dekat Nawie pagi tadi. Ada shooting kot."

Sebenarnya, sampai sudah aku tak pasti mana satu orangnya. Lepas ni baru nak Google. Kahkahkahkah.... Acik tak layanlah Raja Lawak ke Maharaja Lawak ni. Walaupun tak ada Astro, tapi boleh je tengok kat Youtube kan? Masalahnya memang aku malas nak ambik tahu. Boleh? Artis-artis ni Acik kurang sikit. Tapi tak adalah sampai tak kenal sape-sape langsung. Acik kenal artis Korea bernama Kwon Sang Woo apa? Artis jugak kan? Aishwarya Rai dengan Anil Kapoor? Francesca Peter? Artis kan? Huh, semua artis klasik je? Eh, kenal jugak sikit-sikit artis yang budak-budak sekarang kenal macam Alif Satar. Sebenarnya kena ambik tahu jugak, cuma janganlah lebih-lebih. Kurang-kurang pun, boleh buat modal dalam kelas. Kang aku bagi contoh artis Barat kang, budak-budak tak kenal pulak. Kena bagi contoh artis Korea jugak, baru mereka kenal. Meh, kita kenal dengan artis Jepun kategori klasik ni.


Pertama kali dengar lagu ni dekat blog Kak Hana yang pernah bermastautin di Jepun dulu. Agak menusuk jugaklah dai punya muzik dan liriknya. Sebab ianya dalam bahasa Jepun, aku cari dulu maknanya. Kot-kot makna dia tak elok ke hape kan. Nasib baik normal. X Japan ni artis rock Jepun klasik. Kalau tengok maklumat dia dekat Wikipedia, genre dia semua metal. Takut pulok aku membacanya. Video dekat Youtube pun banyak yang kureng dari segi gambarnya. Ini adalah video paling sopan aku jumpa dan sesuailah nak letak di sini. Setakat dengar tapi tak sampai hanyut, boleh lagi.

No comments: