Engagement Fund ;)

Friday, 26 August 2011

Mana Biskut Raya Aku?

Sungguh tidak ada perasaan untuk bekerja hari ini. Nasib baik tak ada kelas, kalau tak...... Pejabat dah mula kosong. Kesejukan dah macam dalam peti sejuk. Bos besar dah cuti *tetiba keluar tanduk separuh*. Budak-budak dapat pelepasan untuk sesi petang. Maka separuh hari ajelah hari ni. Errr, staf? Nan hado! Kerja sampai pukul 5 petang nanti ye. Pangkat suri-rumah-yang-konon-rajin masih belum tercapai. Rumah belum siap kemas. Kuih raya aku satu hapak pun belum buat. Menu raya aku belum bincang dengan orang-orang kat rumah tu. Monjong pun belum buat. Haih! Nasib belum kahwin, kalau tak nak gaduh dengan suami lagi. Yelah, nak pilih balik raya kampung siapa kan? Hahahaha... Macam Mak Abah, senang je. Satu kampung. Dalam masa 5 minit, dah boleh sampai.

Tengahari ni aku nak cabut langsir, lap belebas tingkap dan sangkut langsir yang baru jumpa dalam stor. Nak beli langsir baru, duit tabung asyik bocor. Hiks! Petang karang nak zaaasss ke Shah Alam berbuka dengan Kak Chik sebelum beliau berangkat ke kampung halaman 8.30 malam nanti. Ada sesiapa nak turut serta? Roger me ok! Sebelum berhenti membebel, meh nak tunjuk kuih raya percuma daripada Kak Linda, tauke kafe ILPKLS. Terima kasih kepada beliau kerana bermurah hati menaja sebekas kuih raya untuk  semua staf di sini. Semoga rezeki bertambah murah.....

No comments: