Engagement Fund ;)

Monday, 26 September 2011

Biskut Koko Oat


Bahan-bahan: 
275gm mentega
1 ¾ cawan gula perang
2 cawan tepung gandum
½ cawan tepung jagung
½ cawan serbuk koko
1 sudu serbuk penaik
2 sudu esen vanila
1 biji telur
1 ½ cawan oat
½ cawan susu tepung

Cara membuat:
Pukul mentega bersama gula hingga kembang. Masukkan esen vanila dan telur. Tepung yang telah diayak disatukan dengan oat dan susu tepung. Masukkan sedikit demi sedikit tepung ke dalam adunan mentega. Gaul perlahan hingga menjadi doh. Canai dan terap dengan aduan yang disukai. Tabur oat sebagai hiasan. Bakar pada suhu 180 darjah selama 16 minit.

Nota: Biskut ni pun aku buat malam raya jugak. Antara biskut yang dapat sambutan ramai. Jadi kalau tak buat, macam tak raya jugak. Biskut ni adalah sangat senang nak buat dan menjadi antara biskut yang aku takkan beli sebab dia adalah sangat senang untuk dibuat. Jadi, janganlah malas nak buat biskut ni ye. Hehehe...Resepi ulang tayang sebenarnya. Dah pernah taruk kat sini, tapi malas nak korek. Jadi, taruk jelah balik ye.

No comments: