Engagement Fund ;)

Monday, 14 November 2011

Macam-macam

Setelah sekian lama aku tak keluar berjimba di hujung minggu, akhirnya Sabtu sudah aku pun keluar dari rumah. Kerana cuaca yang kelabu, maka lewatlah aku keluar. Banyak perancangannya ni, tapi gerak lewat. Jadilah kelam kabut. Sebelum aku dapat reka objektif berfaedah nak keluar tu, objektif tak berapa nak berfaedah aku adalah nak beli sandal je sebab tak ada sandal buat jalan-jalan. Macamlah kat Banting tak jual sandal kan? Bukan tak ada, tapi tak banyak pilihan. Itulah sebabnya kena pergi Jusco jugak. Tetapi, pada hari Jumaat, dapat SMS daripada Kak Chik mengatakan soalan kaji selidik dah siap. Kenalah pergi ambik kat rumah beliau di Shah Alam nun. Kemudian malamnya, aku tanya Faien jadual periksanya. Bila dia kata jadual seterusnya adalah pada hari Isnin, terus bertambah objektif aku. Maka, objektif aku keluar pada Sabtu lepas adalah;
1. Mengambil soalan kaji selidik daripada Kak Chik
2. Berjumpa Faien untuk mengambil kad jemputan perkahwinan Abang Garang dan Rahmah.
3. Mengambil tempahan Choco cheesetart.
4. Membeli sandal.
5. Menjenguk peti surat rumah di Klang.
Walaupun agak tergesa-gesa, sempatlah selesaikan semuanya dan tiba di rumah sebelum jam 8 malam.


Soalan Abang aku bila nampak beg-beg ni adalah; "Dik, ko nak nikah ke?" Kahkahkah... Kau nampak je cenderahati macam orang kahwin bagi, kau kata aku nak nikah? Ini cenderahati untuk diberi kepada responden yang menjawab soalan, bukan sempena majlis pernikahan adikmu ni.

No comments: