Engagement Fund ;)

Thursday, 1 December 2011

Khamis yang Kelakar


PART I

Che'gu Nasyor sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Che'gu Nasyor akan menyuruh murid-muridnya melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid-murid baring dan mengangkat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal. Che'gu Nasyor asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya menggerakkan kakinya tiba-tiba memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Nasyor menyergah muridnya yang bernama Man Tapah.


Che'Gu : "Woiiii Man, apa sebab kau berhenti ni hah?"


Man :  "Oh Che'gu Nasyor, basikal saya tengah turun bukit Che'gu, sebab tu saya berhenti. Takkan nak kayuh jugak."

PART II

Waktu sekolah telah tamat. Sebelum keluar kelas, Che'gu Nasyor telah bertanya kepada murid-muridnya.


Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?


Semua murid mengangkat tangan kecuali Man Tapah lalu Che'gu Nasyor pun berkata,


Che'gu : Man, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga?


Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah.. jangan pergi mana-mana.

PART III

Che'gu Nasyor sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...


Che'gu : Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan tepong?


Man : Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang membuat kek
di dapur.


Che'gu : Mana tepungnya??


Man : Tepong kan ke dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke hape??

PART IV

Che'gu Nasyor : Joe, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?


Joe: Untuk mencari makanan, che'gu


Che'gu Nasyor : Bagus! Sekarang giliran Wati pulak. Apakah tugas batang pokok pisang?


Wati : Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, che'gu


Che'gu Nasyor : Bagus! Sekarang giliran Man Tapah pula. Apakah tugas daun pisang?


Man Tapah :untuk membungkus nasi lemak, che'gu...


Che'gu Nasyor : uiiiiiiiiii... lagi bagus... berdiri atas meja sampai habis kelas...


Nota: Terjumpa jenaka ni sewaktu membuat operasi pemadaman email yang beribu-ribu lemon tu. Kongsi kat sinilah ye. Gelak tu kawal sikit ye, karang orang kata awok tak betul pulak gelak depan PC. Kahkahkah...

No comments: