Engagement Fund ;)

Friday, 30 December 2011

Sementara Mencari

Setiap pertemuan, memang akan ada saat perpisahan. Entri sebelum ni sebenarnya tulis tengahari tadi. Tapi sebab internet sengal, tak dapat nak terbitkan sebaik saja selesai mengarang. Konon-konon nak mencuba salah satu aplikasi dalam Android phone. Hehehe...

Petang tadi adalah saat berpisah yang aku tak berapa nak gemar. Dari mula lagi aku cakap kat diri sendiri; 'jangan sampai menangis!' Iye, aku memang sangat mudah mengalirkan air mata lagi-lagi waktu nak ucap selamat tinggal. Bila berjumpa dengan staf-staf yang ada di pejabat untuk mengucapkan selamat tinggal, alhamdulillah aku berjaya untuk tidak menangis. Dah habis pusing akhir sekali jumpa Pengarah. Bosku pun temankan sekali. Lepas tu barulah aku berangkat pulang. Waktu nak salam dengan bos, beliau kata nak hantar sampai luar. Waktu tu dah sebak dah. Jadi sampai kat luar baru kami bersalaman dan air mata yang ditahan menitis juga akhirnya. Setahun lebih bekerja di bawah beliau, memang sangat banyak perkara baru aku belajar. Rapat jugalah dengan beliau. Itu yang sedih tu. Terima kasih banyak-banyak kerana sudi beri peluang untuk menjadi sebahagian daripada warga kerja di sana. Terima kasih juga atas segala tunjuk ajar yang diberikan. Mudah-mudahan kita berjumpa lagi.

Sebenarnya bos aku dah terangkan sebab musabab kontrak tak disambung segera. Tapi biarlah rahsia selagi tiada kata putus dari pihak teratas. Waktu bersalaman tadi, semua orang tanya apa rancangan seterusnya. 2 daripadanya dah sebut pada entri sebelum ini. Selebihnya aku nak senarai kat sini. Sementara mencari hala tuju baru, perkara penting yang perlu dibuat adalah;
1. Kosongkan bakul baju kotor (hari-hari basuh pun tak surut jugak baju kotor tu.Banyak sangat baju gamaknya)
2. Memulakan operasi mengemas rumah secara besar-besaran (dah macam tongkang meletup dah rumah ni. Rimas dibuatnya)
3. Sental Mrs. Kanc sampai kilat (sesi berjimat patut bermula)
4. Godek-godek ketuhar 'baru' (tak adalah baru pun. Cuma baru guna beberapa kali je untuk bakar lasagna dan biskut. Bakar kek baru pertama kali malam tadi. Gelabah dibuatnya bila kek tak masak sekata macam dulu)
5. Buat cream puff dan beberapa makanan lain (WAJIB mulakan langkah seterusnya untuk mencapai cita-cita murni yang dah diuar-uarkan sejak dulu lagi)

Ini sajalah dulu. Banyak-banyak kang tak terbuat pulak. Selamat melangkah ke tahun baru. Semoga tahun depan lebih baik daripada tahun ini.

Menjakun

Assalamualaikum..Asal hari Jumaat je baru terasa nak insaf. Hari ini sudah 30 Disember dan esok merupakan hari terakhir bagi tahun 2011. Hari ini juga merupakan hari terakhir aku bekerja secara rasmi. Kontrak tidak diperbaharui lagi. Tidak berapa pasti apa masalahnya.


Apapun, sepanjang 1 tahun 4 bulan di sini telah benar-benar membuatkan aku buka minda dan buka mata pada alam pekerjaan. Cerita-cerita yang disampaikan oleh orang-orang di sekeliling membuktikan bahawa cabaran di alam ini jauh lebih hebat berbanding waktu belajar dulu.


Azam tahun baru;

+ Nak tingkatkan prestasi diri.

+ Serius dalam mencari kerja.


Azam macam bagus je. Hahaha... Bak kata orang, impian kena tinggi supaya usaha yang dicurahkan untuk menggapai impian tu bersungguh-sungguh. Baiklah, berhenti dulu di sini. Sebenarnya nak cuba buat entri pendek je menggunakan harta baru. Tapi tergigih pulak taip panjang-panjang. Hehehe... Sampai jumpa lagi...


Published with Blogger-droid v2.0.2

Wednesday, 28 December 2011

Lega...

Selepas seminggu aku mengadap kertas periksa budak-budak ni, akhirnya siap sudah tugas menanda. Banyak gila kertas nak tanda sem ni. Dekat 200 set jugak la. Nasib baik dah kurang sikit dari jumlah asal sebab ada kes sebelum peperiksaan bermula tempoh hari. Kalau tidak..............

Macam-macam gaya aku buat sepanjang menanda ni.

Bosan?


Serius?



Kesian?



Jahat?



Semuanya ada. Gaya kuak terlentang je tak sempat buat. Hahahaha...

Kali ni aku malas nak skema sangat. Mana-mana yang markahnya 'hidup segan mati tak mahu tu', aku bagi je lulus. Tapi tengok jugalah budak yang macam mana. Kalau budaknya berakhlak dan hantar semua tugasan, dengan senang hatilah aku bagi dia lulus. Tapi kalau yang hampeh; kerek dan tak hantar tugasan, "sila cuba lagi semester berikutnya". Agak-agak budak yang lemah, aku timbang kati je bagi markah. Asalkan tugasan lengkap, insyaAllah tak gagal. Kalau ulang modul atau periksa pun, belum tentu lagi diorang boleh buat. Entah-entah dapat markah lagi teruk. Kalau panjang umur aku, murah rezeki untuk sambung lagi kontrak di sini, bukan aku jugak ke yang kena mengadap diorang? Hehehe...

Soalan sem 2 adalah sangat senang. Tetapi kesian kepada budak-budak sem 1 sebab soalan agak susah. Silibus banyak kan main, tapi masa pendek. Nak ajar dengan terperinci pun tak boleh juga sebab tak cukup masa. Nak tak nak, sentuh sikit-sikit je setiap topik yang rasanya boleh sekadar di pinggiran. Ada juga topik yang keluar kali ni tidak termaktub secara jelas dalam silibus. Tapi aku pernah la sentuh topik tu. Nasib baik...

Lepas ni, kena kemaskan meja. Nak lupuskan kertas-kertas tugasan dan peperiksaan pelajar-pelajar yang dah selamat menamatkan pengajian. Buat semak je kertas diorang tu. Nak kena angkut balik buku-buku rujukan yang aku guna sepanjang mengajar kat sini. Kontrak aku macam 'hidup segan mati tak mahu'. Bila orang tanya aku tak ada mintak tempat lain ke? Mestilah ada mintak. Dah namanya kontrak, haruslah tak terjamin. Cuma belum ada rezeki lagi. Semoga semuanya dipermudahkan.

Nota: Entri ni dah tulis daripada minggu lepas lagi. Cuma tak berkesempatan nak sudahkan je. Jadi hari ni baru sambung. Maka dengan ini saya isytiharkan bahawa minggu ini adalah minggu terakhir aku bertugas di ILP ni. 

Wednesday, 21 December 2011

Siapa Tak Suka Benda Percuma?

Baru ni aku terjumpa satu blog yang mengatakan servis Shoutmix Chatbox akan dikenakan bayaran mulai tahun 2012. Mula-mula tu macam, 'Aik?ye ke?' Sekali tu, aku pun gagahkan diri mencari kebenaran perkara tersebut. Memang sah lagi sahih bahawa penggunaan kotak sembang Shoutmix akan dikenakan bayaran. Kalau perasan, dekat bahagian atas kotak sembang tu dia ada tulis 'Important Notice' macam yang kat kotak sembang aku ni;


Sebab apa kena bayar? Sebab pengasas dia kata; "Kebanyakan pengguna selesa menggunakan servis percuma tanpa mahu menaik taraf servis yang mereka gunakan kepada servis berbayar. Hal ini menyebabkan saya rugi besar. Tahu tak?" Lebih kurang cenggitulah ayat dia. Kalau nak tahu dengan lebih lanjut, sila tekan pada Important Notice tu ye.

Heh, dalam dunia siapa yang tak suka benda percuma? Dah lah percuma, nampak pulak bendanya. Lagilah suka. Pahala pun percuma juga. Tapi sebab pahala tu tak nampak, maka orang pun buat tak berapa nak kisah. Cuba kalau pahala tu nampak, lagi ramai orang nak buat benda percuma kat dunia ni kan? Kutip sampah contohnya. Atau senyum kepada orang yang ditemui. Atau redha dengan rezeki yang Allah bagi. Pasti...pasti sangat bahawa tidak akan ada secebis sampah pun di atas jalan atau tiada orang yang selamba yaya mengutuk rezeki di depan mata.

Jadi, kepada anda yang rasa kedekut nak bayar servis ni, sila cari alternatif lain. Aku memang nak padam je benda ni sebab macam banyak orang promosi barang je kat situ. Kalau aku meniaga, lainlah kan? Boleh juga aku pergi balik tempat mereka buat promosi. Orang tak terkenal, memang tak ada orang datang bagi salam. Hehehehe.... Tapi, nak ucap juga terima kasih kepada kawan-kawan yang singgah sini dan tinggal jejak di kotak sembang ku itu. Lepas ni mungkin dah tak letak apa-apa. Tengok keadaan la ye.

Wednesday, 14 December 2011

Wordless Wednesday: Karipap Huduh

 Sebelum

Selepas



*Karipap buatan sendiri kali kedua selepas pemergian Mak.

Monday, 12 December 2011

Salah Niat Kot...

Ini cerita semalam pulak. Mentang-mentang hari ni cuti, sakanlah meronda satu hari semalam. Terima kasih Aten dan Na sebab mengingatkan aku rancangan tu. Boleh pulak aku lupa ek? Hahaha... Pagi yang tak pagi sangat, bersiaplah aku menggosok baju bagai dan tepat jam 11 pagi, sudah sedia menanti Aten datang menjemput. Sejak Aten ada kereta baru, aku pulak yang jadi penumpang merangkap co-pilot. Hehehe... Dalam pada berseronok tu, ada satu tragedi berlaku. Tragedi yang membuat kami semua cuak. Rasanya tak payahlah aku gebang pasal tragedi tu kot. Terus zasss ke saat perasaan sedikit lega selepas tragedi.

Lepas berlegar di kawasan Bangi, kami terus ke Shah Alam. Sebab masing-masing dah lapar, sepanjang jalan dok sibuk kata nak makan nasi kandar. Aku pun sekali dah terbayang-bayang kari campur nasi kandar tu. Nyummmss.. Sampai Shah Alam, boleh pulak tertukar rancangan makan nasi Arab. Restoran Zam-zam nama dia. Aku tak perasan la pulak ada restoran tu kat belakang Plaza Shah Alam. Suasana restoran ni nampak mewah dan pelayan dia semuanya orang luar. Bagi aku, makanan dia agak mahal berbanding restoran nasi arab lain yang pernah aku pergi. Tapi, inilah kali pertama orang tarikkan kerusi untuk aku. Memang jakun betullah aku. Hahaha... Aten boleh pulak tanya; "Kenapa dia tarikkan kerusi untuk ko dengan Na je?" Aku pun kata;"Agaknya ko duduk cepat sangat kot." Takpe, kalau nak orang tu tarikkan kerusi, jom kita datang makan lagi satu hari nanti. Hehehe...

Bila tengok buku menu dia, terus tak tahu nak makan apa. Kalau dah namanya restoran nasi arab, menu dia sama je. Ada kabsa, ada mandhi, ada kebab, etc. etc.... Semua nampak sedap. Mungkin sebab gambar dia menarik atau juga sebab kami lapar. Akhirnya aku dengan Na pesan Chicken Mandhi dan Aten pesan Chicken Briyani. Sebagai orang tamak yang kelaparan, kami tambah satu hidangan kebab. Kongsilah kan. Untuk minuman, aku dengan Na pesan seteko teh hijau. Jimat weh, angkut teko sekali. Aten pulak minum Ice Lemon Tea. Masa menunggu tak lama. Baguslah kan sebab masing-masing dah lapar. Hehehe.. Jadi, inilah makanan kami........

Chicken Kebab (kot nama dia..) Kulit dia sedap. Yang putih tu aku tak tau sebab tak sempat rasa. Yang merah tu macam tomata lecek. 

 Chicken Mandhi. Ayam dia separuh kot. Beeeesaaaarrr tahu ayam dia. Boleh makan 2 orang.

Zoom sikit chicken mandhi Zam-zam. Nasi dia macam nasi beriani ada, macam nasi minyak pun ye jugak. Ada kismis dalam nasi.  

Chicken Briyani. Nasi dia nampak macam....errr, nasi ayam?

Terus terang cakap, memang kenyang gila makan sepinggan chicken mandhi ni sorang-sorang. Sebab dia adalah RM 20 sepinggan, aku makan jugak sampai licin. Waktu tengah berusaha nak habiskan ayam tu, aku cakap; "Ni kalau datang dengan suami, kena pesan sepinggan je chicken mandhi. Lepas tu pesan 1 nasi kosong." Tetiba Aten menyampuk; "Habis tu kalau datang dengan aku tak boleh la?" Terus berderai ketawa kami. Kahkahkah... Boleh jugak. Aku bagi perumpamaan jelah. Banyak juga yang kami bualkan sepanjang percubaan nak habiskan makanan tu. Na kata; "Lepas ni seminggu aku tak makan ayam." Hehehe... Semua sekali RM 83. Mahal tak? Kiralah sendiri.

Perut dah kenyang, terus ke SACC Mall. Nak membeli-belah katanya. Rasanya, satu bangunan juga kami tawaf. Singgah kat MPH. Konon-konon nak beli Ombak Rindu. Tapi tak ada diskaun. Terus tak jadi beli sebab nanti aku nak pergi ke Alaf 21 borong novel. Boleh dapat banyak diskaun. Hehehe... Ada orang tu kata nak beli kasut. Sajalah masuk Big Brown Bag. Habis satu kedai kami telek, ada pulak kasut terkenan. Sebab kedai ni untuk orang-orang bersaiz besar, maka semua pakaian dan kasut yang ada memang sesuai dan selesa. Tapi aku kata, nak tengok kedai lain dulu. Kot-kot ada yang lagi cantik. Akhirnya kami datang balik ke Big Brown Bag tu. Kali ni memang lama. Sorang cuba seluar, sorang cuba kasut, sorang cuba baju. Sampai pembantu kedai tu pun bosan kot layan kerenah kami ni. Hahaha... Nasib baik yang sibuk mencuba tadi semuanya membeli. Ada yang ada diskaun, tapi tak ada rezeki aku nak beli yang ada banyak diskaun. Akhirnya aku angkut jugak sehelai blaus atas cadangan, pendapat dan kata-kata galakan daripada Na dan Aten. Sampai sekarang, aku rasa mahal gila blaus tu. Bak kata Aten; "Ko ambik je Sazoh, kang menyesal." Sempat lagi diorang bagi cadangan mix n match blaus tu untuk dipakai masa Irham Night nanti. Memanglah aku pejam mata aje bayar. Hiks... Meh intai sikit blaus yang sama harga dengan jubah aku tu...

Harap-harap menjadilah mix n match tu nanti. Apapun, jimat sikitlah berbanding nak beli sepasang baju kurung batik. Sebelum hantar Na balik, singgah makan ABC kat Seksyen 2. Katanya tu kedai ABC sedap. Layan aje. Memang sedap pun. Banyak perasanya. Terima kasih Na sebab belanja makan ABC. Waktu nak balik, Aten hulur kunci Myvi dia. Sungguh-sungguh dia suruh aku memandu pulang. Cuak aku dibuatnya. Dah la kereta baru, automatik pulak tu. Seriau mak! Memang perlahan je aku bawak. Hehehe... Sempat lagi singgah Mydin sebab aku nak beli stokin. Aku kan mengada sikit, stokin aku kena beli kat Mydin je. Tempat lain tak ada. Terus ambik sedozen kau! Hahaha... "Lepas ni ko ngadu stokin ko koyak lagi, siap ko sazoh." Tak ngadu dah lepas ni. Sedozen ni boleh pakai sampai tahun lagi satu. 

Sekali-sekala perasan kaya dengan membeli belah di tempat mahal, memang seoronok. Paling seronok bila ada orang yang teman untuk beri hasutan pendapat. Terima kasih banyak-banyak Na dan Aten untuk hari yang menyeronokkan. Aku rasa niat kita ada terpesong sikit, tu yang kita cuma dapat laksanakan rancangan ke dua. Apa pun, kita jumpa lagi dua minggu ye.

Thursday, 8 December 2011

Dekat Tapi Jauh

Bila jarak antara entri terdahulu dan entri adalah tidak rapat, memang payah mahu menyeru kembali roh menulis ni. Kalau malas, kata sajalah malas. Ye dak? Hahaha.. Cerita ni pun dah lama berlaku. Sementara aku ingat, marilah sama-sama sedekahkan al-fatihah kepada salah seorang nenek saudaraku yang telah kembali ke rahmatullah pada 10 November lepas. Hmmm... Kurang seorang lagi nenek saudara. Kami panggil arwah dengan panggilan Mbah Kelenteng. Nama sebenar tak pasti pulaknya. Arwah merupakan isteri kepada abang/adik arwah atuk. Semoga rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

Kemudian, dua minggu sesudah tu aku ke rumah Abang Mad sebab Abah mintak tolong hantar cenderahati dari rumah pengantin. Memang dah lama nak pergi jenguk Abang Mad tapi asyiklah tak disempatkan. Balik kerja pun kadang-kadang lewat, kadang-kadang ada urusan lain nak dibuat. Maka bila ada sebab musabab yang kukuh, barulah sampai ke rumah beliau. Sekarang ni alhamdulillah Abang Mad bertambah baik. Sebutannya pun makin jelas. Terkejut gak aku bila dengar dia baca fatihah dengan betul dan lancar sebab waktu aku sampai tu dia tengah solat asar. Cuma bila bercakap, masih tak berapa faham sebab Abang Mad masih tak dapat nak guna perkataan yang tepat untuk perkataan yang dimaksudkan. Badan pun dah nampak cergas. Nak bangun dari perbaringan pun tak perlu bantuan dah. Muka pun dah nampak ceria. Mudah-mudahan cepatlah sembuh.

Orang kata, duduk dekat selalu jumpa. Tapi biasanya makin dekat makin jarang jumpa. Betul tak? Macam aku nilah dan macam Faien dengan Kak Chik. Hehehe...

Tuesday, 6 December 2011

Sabtu yang Sendat

Ini cerita Sabtu minggu sudah. Macam biasa, bila dah cukup masa peraman, baru aku keluarkan cerita. Hahaha... Bak kata orang kampung aku, better late than never. Sebenarnya, aku dapat jemputan daripada pelajar-pelajar Rangkaian semester 3 untuk menghadiri jamuan perpisahan mereka. Kiranya, semester ini adalah semester akhir mereka berada di sini sebelum keluar menjalani latihan industri dan seterusnya tamat pengajian bagi peringkat sijil. Aku dok fikir nak pergi ke tak. Tanya pengajar lain yang dapat jemputan jugak kalau ada yang pergi. Tapi masing-masing macam 50/50. Jadi kena cari crime partner lain ni. Terima kasih kepada Ms. Bolalita kerana sudi menemankanku ke jamuan tersebut walaupun anda membuat saya terkilan yang amat sangat.

Jamuannya diadakan di Bagan Lalang. Tapi bukan di Palm Tree Resort. Hanya berlatar belakangkan Palm Tree Resort. Nasib baik juga aku sampai lewat daripada masa yang ditetapkan. Jadi sampai-sampai je makanan semua dan siap bakar. BBQ kekdahnya. Orang jemput makan, kenalah niat nak makan. Hahaha.. Ada nasi goreng cina, sosej bakar, ayam bakar, kerang bakar, udang bakar, coleslaw, dan buah tembikai. Gambar makanan tak adalah pulak sebab segan nak keluar kamera waktu makan. Kamera cuma keluar bila aku nak balik. Ambil gambar beramai-ramai sebelum balik. Bolehlah buat kenang-kenangan dengan budak-budak ni.


Semua pakat kecikkan mata sebab matahari terik. Dah kata duduk tepi pantai waktu tengahari, memang haruslah mentari terik. Terima kasih sebab jemput saya ye.

Lepas balik dari jamuan ni, singgah solat dulu. Kemudian, barulah cari restoran untuk Ms. Bolalita isi perut sebab beliau segan nak makan kat jamuan tu. Cari punya cari, kami ke Restoran Sayang Manis. Walaupun restoran ni dah lama, tapi aku selalu was-was nak masuk sebab dari luar nampak macam restoran cina. Tapi  bila masuk, pekerjanya semua bertudung dan ada sijil halal. Makanannya pun menarik. Ala-ala restoran eksklusif gitu. Waktu nak pesan, aku dok tanya; "Makanan dia sama tak macam dalam gambar?" Yelah, dalam gambar bukan main cantik lagi hidangan dia. Kot-kot sekadar hiasan je, kecewa pulak kang. Ms. Bolalita pun jawab; "Sebelum ni aku pesan, memang sampai sebijik macam dalam gambar." Maka dengan senang hatinya aku ikut sama memesan walaupun dah bantai sepinggan penuh makanan kat jamuan tadi.

 Nasi Ayam. Ms. B punya. Sedap katanya.

 Sup Cendawan with Garlic Bread. Ms. B punya jugak. Lagi sedap daripada Pizza Hut punya.

Chicken Roll Spaghetti. Sangat sedap bila makan waktu panas. Bila dah sejuk, tak berapa nak sedap. Terkulat-kulat aku nak habiskan.

Keseluruhannya, memuaskan. Makanan sedap, persembahan menarik dan harga berpatutan. 


Petangnya, lepas asar terus satu keluarga ke Klang pulak memenuhi jemputan seorang sepupu. Meraikan hari lahir anaknya yang ke-3. Dah sampai sana, baru aku teringat; 'Pesal aku datang bawak diri je ni?' Pertama kali orang jemput datang majlis hari jadi, mana nak tau kan? Tak adalah bawak hadiah ke apa. Dush..dush..dush! Peringatan untuk diri sendiri, lain kali kalau orang jemput datang majlis hari jadi kena bawak hadiah lebih-lebih lagi majlis hari jadi kanak-kanak. Hehehe...Lama juga kat sana. Makan lagi, lagi dan lagi sampailah berhenti untuk solat maghrib. Lepas solat, sambung makan lagi. Hehehe... 

Lepas tu, Wak Odin ajak pergi kondangan pulak sekali. Teruslah kelam kabut kemas semua dan gerak beramai-ramai ke rumah orang tu. Aku tak kenal pun orangnya. Masih lagi saudara, tapi saudara jauh. Kat sini, makan lagi. Nasi Ayam yang sedap. Memang satu hari ni makan sajalah gamaknya. Ahamdulillah, rezeki. Memang sendat perut malam tu. Mujurlah perjalanan dari Klang ke Banting mengambil masa yang agak lama. Sempatlah makanan hadam sebelum masuk tidur. Hehehe...

Thursday, 1 December 2011

Khamis yang Kelakar


PART I

Che'gu Nasyor sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Che'gu Nasyor akan menyuruh murid-muridnya melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid-murid baring dan mengangkat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal. Che'gu Nasyor asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya menggerakkan kakinya tiba-tiba memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Nasyor menyergah muridnya yang bernama Man Tapah.


Che'Gu : "Woiiii Man, apa sebab kau berhenti ni hah?"


Man :  "Oh Che'gu Nasyor, basikal saya tengah turun bukit Che'gu, sebab tu saya berhenti. Takkan nak kayuh jugak."

PART II

Waktu sekolah telah tamat. Sebelum keluar kelas, Che'gu Nasyor telah bertanya kepada murid-muridnya.


Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?


Semua murid mengangkat tangan kecuali Man Tapah lalu Che'gu Nasyor pun berkata,


Che'gu : Man, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga?


Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah.. jangan pergi mana-mana.

PART III

Che'gu Nasyor sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...


Che'gu : Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan tepong?


Man : Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang membuat kek
di dapur.


Che'gu : Mana tepungnya??


Man : Tepong kan ke dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke hape??

PART IV

Che'gu Nasyor : Joe, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?


Joe: Untuk mencari makanan, che'gu


Che'gu Nasyor : Bagus! Sekarang giliran Wati pulak. Apakah tugas batang pokok pisang?


Wati : Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, che'gu


Che'gu Nasyor : Bagus! Sekarang giliran Man Tapah pula. Apakah tugas daun pisang?


Man Tapah :untuk membungkus nasi lemak, che'gu...


Che'gu Nasyor : uiiiiiiiiii... lagi bagus... berdiri atas meja sampai habis kelas...


Nota: Terjumpa jenaka ni sewaktu membuat operasi pemadaman email yang beribu-ribu lemon tu. Kongsi kat sinilah ye. Gelak tu kawal sikit ye, karang orang kata awok tak betul pulak gelak depan PC. Kahkahkah...