Engagement Fund ;)

Thursday, 2 May 2013

Bagus Ke Produk Clinique Ni?


Bulan lepas, peruntukan gaji adalah untuk Clinique. Asalnya nak gantikan mekap yang hilang tu je tapi bila tengok pencuci muka dengan toner dah nyawa-nyawa ikan, maka sekali harung aku kaut. Tapi tak dapat juga beli semua kemahuan memandangkan aku nak juga berjimba beli benda lain. Hehehe... Ada permintaan dari seorang sahabat untuk buat testimoni tentang produk ni. Sebenarnya dah pernah tulis satu dulu tentang penjagaan muka. Sebab aku ni jenis yang tak berapa nak rajin dan teliti, maka perubahan ketara tu tak berapa perasan. Cuma baru-baru ni bila terjumpa balik gambar ukuran pasport yang diambil sebelum guna Clinique, memang ketara perbezaan.
Cuma toner dan pencuci muka je, moisturiser banyak lagi

Produk yang aku guna secara konsisten hanyalah 3-step skincare. Pengakuan ikhlas, tak ikut saranan dia pun sebab kadang-kadang waktu malam dah malas nak tepek bendasing kat muka. Itu yang boleh tahan sampai setahun tu. Hehehe... Kalau nak bagi muka licin sehalus telur rebus, jangan harapkan 3-step skincare ni je. Kena guna sekali serum spot corecctor yang diorang dok promosi sekarang. Aku tak rajin maka tak ambik tahu pun kena guna serum bagai. Waktu pergi beli mekap haritu, pembantu jualan tu yang cakap. Beliau cadangkan aku guna juga serum tu tapi harga sebotol kecil tu saja adalah 245 hengget maka hanya mampu kirim salam sayang sebab serum tak termasuk dalam bajet.
Kata mereka...

Kalau nak pakai 3-step skincare ni, kena buat skin test dulu untuk tentukan kulit kita sesuai pakai yang mana. Sebabnya, ada empat jenis produk. Sekarang, boleh cuba ke website diorang untuk jawab soalan berkaitan kulit masing-masing. Nak lagi tepat, boleh terus ke kaunter berhampiran dan dapatkan bantuan di situ. Tentang bajet, pun boleh tengok di website. Website baru ni best sebab dia letak harga sekali untuk setiap produk. Jadi boleh siap-siap rancang bajet.

Chubby stick dan eye liner

Selain beli pencuci muka dan toner, aku beli juga chubby stick lip balm dan eye liner. Bagi aku, antara lipstick dan chubby stick, aku lebih selesa guna chubby stick sebab satu, ia melembabkan bibir dengan selesa ;tak terasa bibir berlapis ke hape dan bibir pun tak menggelupas. Kedua, ada lebih daripada 10 pilihan warna untuk dipilih. Daripada warna cerah sampailah gelap. Harga sebatang adalah RM 55. Lipstick dia pun okey juga sebab tak buat kulit bibir menggelupas macam lipstick jenama A yang aku pakai sebelum ni.

Eye liner pulak, tak boleh nak komen lagi sebab belum cuba. Tapi sebelum ni pernah pakai maskara dia, memang ok sangat-sangat sebab maskara dia tak macam sesetengah jenama lain yang boleh buat mata gatal. Walaupun masakara yang aku guna tu dapat percuma je sebab tukarkan maskara yang jenama A yang aku beli tapi tak pakai sebab mata jadi gatal waktu dia buat kempen tukar maskara, tapi puas hati. Dan, maskara tu pun hilang sekali dengan mekap yang lain. Sob..sob..sob..

Dek kerana syok ambik itu dan ini, bila scan harga jumlahnya hampir 300 hengget dan terpaksa kurangkan sesi berjimba bersama teman jenayah bulan lepas. Apa pun, berbaloi sebab dapat sampel percuma dalam bekas yang tak kedekut. Kalau tak, dia bagi peket-peket kecik macam paket gula kat KFC tu je. Hehehe... Cuma terlupa nak tanya ada tak pouch makeup sebab sekarang mekap bersepah tanpa bekas. Nak patah balik bertanya, segan maka lain kalilah.

Krim percuma yang tak tahu tahun bila baru habis..kihkihkih

Nota: Entri cengkelat sebab dah lama taip tapi baru nak tepek dalam ni..heee..

No comments: