Engagement Fund ;)

Wednesday, 22 May 2013

Teman Jenayah Dah Kahwin


Kejadian pada dua bulan lepas yang baru nak diletakkan dalam ni. Bukan terlupa tapi mood nak menaip dan mengedit gambar tak ada. Okey, hari kejadian adalah pada pertengahan Mac. Asalnya nak buat pengakhiran Mac tapi pengantin takut hari mengundi jatuh pada tarikh yang dirancang maka dianjak ke depan.

Kali ni datang waktu puncak sampai tak ada tempat nak duduk dan tak dapat borak dengan pengantin sebab pengantin lelaki dah sampai. Sebab aku tumpang orang, maka ikut je. Tapi kalau aku, memang lebih suka datang lepas zuhur sebab lebih santai nak menikmati hidangan dan dapat jumpa pengantin lama sikit. Kali ni kami berkeputusan untuk beli hadiah besar dengan membuat kutipan melalui Geng Tingkap - geng mesyuarat di wasap. Kutip dan kutip dan beli hadiah. Sebab pengantin suka masak, kami beli sesuatu yang bermanfaat untuk beliau. Daripada kutipan yang dibuat, ada duit lebih; maka duit lebih tu kita salamkan aje untuk tokok tambah duit beli sofa untuk rumah baru nanti. Eh?? Hahaha...

Selebihnya, aku tepek gambar jelah ye. Baca caption kat bawah gambar untuk lebih info. Hehehe....

 Sampai-sampai je terus cari tempat nak tulis kad dan touch up hadiah sebelum serah pada pengantin (satu kad mewakili dua orang)

 Kek pengantin yang cantik!

Pengantin yang baru je duduk di meja makan (snap gambar sambil kelam kabut bagi laluan kat rombongan pengantin lelaki...hahaha)

Tahan pengantin perempuan kejap untuk bergambar padahal pengantin lelaki dah tunggu kat luar...muehehehe...

Teman jenayah yang sempat ditemui...tak sempat jumpa Zimah dengan A'a sebab Zimah kerja syif malam, datang cepat dan balik cepat sebab nak qada tidur...

No comments: