Engagement Fund ;)

Tuesday, 30 July 2013

Tambah Setahun

Bermusim aku update blog sekarang ek? Selalu menaip kat rumah tapi bila modem rosak, nan hado la nak online di rumah. Internet Maxis pun macam siput bila kat rumah. Setakat nak kutip duit atau hidang makanan dalam Restaurant Story boleh la. 5 Julai lalu, genaplah bertambah lagi setahun usiaku. Sebagai seorang yang humble, tak kabo pada sesiapa pun di pejabat itu adalah hari lahirku. Tak harap pun ada orang ucap selamat sebab aku pun selalu terlupa nak ucap selamat pada hari lahir orang lain. Hahaha...

Tahun ni lebih baik dari tahun lepas sebab tahun lepas aku merayap sorang-sorang pada hari kejadian dek kerana kecewa yang teramat bila rancangan nak ke Pantai Timur dibatalkan. Walaupun dah ucap terima kasih, nak ucap terima kasih lagi sekali kepada kawan-kawan, kenalan, geng tingkap, teman jenayah serta kaum keluarga yang sudi menghantar ucapan selamat sempena ulangtahun kelahiran yang ke-15. Hehehe... 2 Peristiwa menarik pada hari kejadian;

Kira-kira 4 petang, terima satu panggilan dari salah seorang geng tingkap. Sebaik saja talian disambung, kedengaran lagu 'Selamat Hari Jadi' dinyanyikan oleh beliau. Oh, rasa nak menangis terharu. Habis nyanyi, beliau pun mula berdialog; "Zoh, jom keluar nak belanja makan" Lebih kurang begitulah bunyinya. Aku tengok jam kejap seraya berkata; "Hoih, orang tengah kerja la sekarang. Ko kat mana ni?" Baru pukul 4 ok waktu tu! Adoi la, hahaha... "Ala, ye ke? Erm, habis kerja pukul berapa? Takpe, orang tunggu." Selepas berfikir seketika, aku pun jawab; " Office hour la, pukul 5. Ko tak kerja ke?" Rupanya Hani baru habis kerja, dari hospital terus gerak balik sini. Sebenarnya risau aku balik lewat daripada waktu biasa sebab waktu tu kena buat persiapan untuk pendaftaran pelajar baru.

Tepat jam 5, aku kelam kabut kemas barang nak balik tapi kena tahan dengan Kak A sebab nak buat pemeriksaan terakhir bagi persiapan yang telah dibuat. Alahai...  pung pang pung pang, dekat pukul 6 jugak baru gerak keluar dari kawasan pejabat. Terus zasss ke lokasi yang dijanjikan. Sampai-sampai je nampak beliau tengah duduk dengan mata kuyu sambil baca buku. Rupanya dia tunggu aku dari pukul 4 tadi. Aiseh, dekat dua jam tunggu aku, sungguh rasa bersalah ok! Borak -borak sikit, terus order makan. Waktu pilih nak makan apa, Hani cakap " Sazoh,pick something expensive please." Sebenarnya perut kenyang jadi tak boleh nak sumbat makanan berat. Akhirnya cuma minum lemon tea dan makan chocolate mousse je. Terima kasih banyak-banyak kerana sudi meluangkan masa untuk saya pada hari lahir saya, Dr. Hani.

Balik dating dengan Hani, singgah tapau lauk untuk rumah siap-siap sebab malamnya nak dating dengan Aten pulak. Hehehe... Mula-mula macam jadi tak jadi je rancangannya sebab Aten ada kerja nak siapkan lagi. Dah pasrah dah ni kalau tak jadi pun sekali tu dapat SMS kata dah gerak. Dalam pukul 8 lebih gak aku keluar dari rumah dan bila sampai, pusing sampai dua kali baru dapat parking. Nasib baik dapat parking kalau tak, kena pusing jugak banyak kali pun sampai dapat parking. Hehehe... Dah beberapa kali datang SR dengan Aten kata nak makan pai tapi sudahnya makan benda lain jugak, jadi waktu tu memang aku order benda lain yang jarang-jarang aku order bila makan kat kedai iaitu spaghetti. Daripada susah nak dapat parking, sampailah parking dah kosong tak ada kereta baru kitorang jumpa jalan keluar dari SR tu. Hahaha... Lepas tu takut nak pergi kat kereta sebab tempat parking agak jauh dan gelap. Kepada teman jenayah merangkap teman ngeteh, terima kasih sebab belanja saya sepotong kek yang bertulisan diatasnya. Ko mampu suruh orang tulis sesuatu atas kek yang dia nak bagi? Aku mampu. Kahkahkah... Okey cukuplah setakat ni dulu, penat aku fikir balik apa yang terjadi pada hari kejadian sebab dah lama sangat. Hehehe... Gambar-gambar di bawah adalah kenangan pada hari kejadian. Buat caption sendiri ye, tuan tanah malas nak susun cantik-cantik dan taip caption.

Nota Galaksi: Kepada yang kata nak bagi hadiah tapi tak tahu nak bagi apa, sejambak bunga ros segar, sebiji kek pelangi dengan hiasan aising yang comel dan juga telekung travel warna hijau pasti membuat saya terharu. Hahaha.... Mintak boleh, dapat belum tentu. Kan? Kan? Kan?

2 comments:

nisachik said...

Sazoh.. Rindu mau ketemu~ gi mana nihh.. >.<

farae al-farafisya said...

Chikkkk! Rindu chik jugak..meh la dtg umah raya ni, leh mkn kerepek...hehe