Engagement Fund ;)

Thursday, 7 November 2013

Bagai Tikus Baiki Labu

Kerana bahagia dapat pinjam laptop untuk marathon Korea, terus otak pun terlebih bahagia. Situasi ni sesuai sangat dengan peribahasa melayu seperti tajuk di atas. Kisahnya, sedang syok layan Peramal Yang Hebat (The Great Seer), tetiba episod dalam DVD tu dah habis. Maka kenalah tukar DVD baru untuk episod seterusnya. Nak jadikan cerita, DVD tu duduk dalam satu sarung yang sama dan bertindih dengan sekeping lagi DVD. Mungkin waktu mereka dimasukkan dalam sarung, dakwat atas DVD yang tu tak kering lagi jadinya ada kesan dakwat di permukaan DVD lagi satu.
Sadisnya, kesan dakwat tu melekat kat permukaan DVD yang DVD player akan baca. Bila ada tompokan, memang sah la dia akan ganggu maklumat dalam DVD. Memula aku layan je sampailah bila nak dekat habis episod, dia berhenti. Ah, sudahhhh... Dengan bijak pandainya aku terfikir; 'kalau nak padam dakwat marker, boleh guna whiteboard marker. Tulis atas dia dan gosok. Memang hilang kesan dakwat tu.' Aku pun aplikasilah teknik tu kat DVD. Tapi, memang silap besar la wei! Kesan lama tak hilang, tambah pulak calitan baru. Tambah bijak lagi, aku gi gosok dengan thinner dengan harapan boleh la kembali ke asal macam kalau buat kat whiteboard. Jahanam terus DVD aku tu. Sobsobsob... Nasib baik tak berapa nak mahal. Cuma kacau daunlah sebab kena berhenti tengok cerita tu kejap sampailah aku pesan yang baru kang. Takpe, ada lagi dua drama aku boleh layan sementara tunggu episod tu sampai. Tak pasal-pasal tau. Salahkan diri sendiri. Dush..dush..dush!

No comments: