Engagement Fund ;)

Saturday, 9 November 2013

Tersampuk la pulak...

Seperti yang dimaklumi, aku adalah sangat jarang dengar radio melayu. Dalam kereta pun memang akan dengar satu stesen tu je, Lite Fm. Alamak, nanti ada yang cakap aku tua pulak dok dengar lagu lama. I muda lagi tau, cuma suka lagu-lagu 'tua'. Hehehe... Bukan apa, lagu moden ni muzik dia lagi kuat dari suara penyanyi. Lepas tu nyanyi main sambung je satu perkataan tu dengan perkataan yang lain. Pening mak incik! Listening to oldies is better as I can listen to what the singer pronounces, clearly. Tapi, tetiba tersampuk satu lagu melayu ni sebab lirik dia comel! Serius comel!

Kan ku curi hatimu
Menyamun senyum mu
Kan ku culik cinta mu
Macam ku larikan lirik mu
Kau tak perasan aku suka kamu
Dari dulu lagi...

Tengok, comel bukan? Bait-bait yang digunakan adalah metafora, dah macam kaji sajak pulak. Kau mampu nak samun senyuman orang? Ha, lagu ni mampu. Maka sekarang dok la ulang-ulang lagu ni banyak kali. Hehehe...

No comments: