Engagement Fund ;)

Thursday, 21 November 2013

Ting Tong!

Penat..penat..penat..

Keadaan aku sekarang adalah ting tong! Lepas balik sukan hari Isnin, terus sambung bertugas untuk konvo pulak dua hari. Penat jalan jauh tak hilang, tambah pulak penat jalan dekat. Hari Isnin tu dah la sampai lewat sebab aku ikut bas. Yang konvoi kereta pukul 9.30 ++ dah sampai. Biasalah, bila dah ramai-ramai memang banyak kerenahnya. Mula-mula nak minta pengecualian untuk tidak bertugas di konvo tapi fikir-fikir balik nama dah tersenarai dan kesian pula Pengerusi nak cari ganti. Lagipun ada juga yang terlibat dengan sukan tapi datang je bertugas. "Orang lain boleh, pasal apa kau tak boleh?" Ayat motivasi untuk diri sendiri kekdahnya.

Pagi Selasa, subuh sapie aku bangun dengan susah payahnya. Dengan sakit kepala, sakit pinggangnya, gigih juga bangun. Ingatkan bertugas sehari je, sekali kena bertugas juga untuk hari kedua sebab tak cukup orang. Hari pertama bertugas kat dalam dewan, ok lagilah. Hari kedua bertugas menjaga lalulintas; menanti kehadiran VIP dan VVIP di jalan masuk. Kena hafal nombor kereta mereka dan maklumkan kepada bahagian parking supaya mereka masuk ke tempat yang betul. Ambik ko, dah macam berzikir hafal nombor plat kat pondok guard tu. Hahaha...  Pengalaman baru. Dah macam kaunter pertanyaan pun ada jugak. Asal nak tanya tempat je, berhenti depan kitorang."How to go to Ministry of Foreign Affairs?", "Taman blabla ni kat mana ye?", "Where is Ministry of Tourism building?" Ha, sudah! Masalahnya, aku pun tak tahu tempat kat Putrajaya nun. Maka, mari zassss ke pakcik guard PICC untuk jawab soalan - soalan tersebut. Hehehe....

Petangnya tak larat sangat sampai kena telan Actifast sebiji dan pengsan di surau sampailah waktu asar. Baru lega sikit. Malam tadi memang bertampal Panaflex kiri kanan untuk legakan sakit belakang. Mau tak sakit? Duduk dalam bas selama 12 jam dengan posisi yang tak betul, memang sajalah undang penyakit. Pagi ni masuk mesyuarat, seperti di awangan je. Apa orang cakap singgah ditelinga tapi tak masuk otak. Nak tak nak, kena paksa masuk jugak sebab kang nak tulis apa dalam minit? Nasiblah, jadi setiausaha pulak.... Masuk kelas pun macam tak sudi je. Nasib baik bahan-bahan semua ada. Goreng jelah.... Alangkah seronoknya kalau dapat cuti panjang ni. Hurmmm...

No comments: