Engagement Fund ;)

Thursday, 20 February 2014

Lurus

Petang tadi, semua staf pentadbiran kena pergi taklimat untuk penguatkuasaan penggunaan sistem pengurusan sepenuhnya. Disebabkan aku dikira baru, maka aku masih belum ada akaun. Dalam pada pening-pening lalat, aku masuk makmal komputer duduk paling depan. Pungpangpungpang beliau bagi penerangan, tiba masa untuk daftar akaun sendiri. Dah daftar, kena penuhkan bahagian-bahagian yang ditetapkan. Wajib isi semua yang bertanda bintang. Aku pun isi. Bila sampai bahagian ' Maklumat Pasangan', spontan aku tanya;

Tuan Tanah: Encik, yang bahagian ni macam mana nak isi?
Encik: Ko ni Farah, dah sah-sah gelaran ko 'Miss' kat depan tadi, ko nak isi apa dalam tu?
Tuan Tanah: Hehehe...
Encik: Itu untuk orang yang dah kahwin je. Untuk yang belum tak payah. Kalau belum tapi dah ada bakal pun tak payah jugak. Ke ko dah ada bakalnya? Nak isi jugak?
Tuan Tanah: Eh, takde..takde...

Hahahaha....hadoi la, dahhh kena gelak dengan semua orang. Okey, siap isi yang perlu aku pun chow la pergi solat. Tadi tu aku baru terjaga dari tidur, terus orang suruh pergi taklimat. Memang pening lalat la jawabnya. Tu yang jadi lurus tak bengkok bengkok.

No comments: