Engagement Fund ;)

Thursday, 20 March 2014

Borong!


Karpet...karpet...karpet... Itulah yang dilaungkan bila bungkusan-bungkusan Poslaju berisi yoga mat ni sampai ke pejabat. Masing-masing semangat memberi komitmen kepada aktiviti aerobik yang kadang-kadang serius kadang-kadang menyeronokkan. Minggu sebelumnya, cikgu suruh beli yoga mat untuk buat conditioning dengan sebetulnya. Aku berangan la nak pergi ukur Jusco sebab cikgu kata kat situ ada jual dan boleh dapat murah. Malangnya, jarak Jusco dari rumah tidaklah sedekat jarak rumah dan pejabat. Maka, hujung minggu itu berlalu tanpa aktiviti mengukur bangunan.

Hari Isninnya, mata ni berat tahap tak boleh nak tongkat; sambil tanda tugasan budak-budak ni, sambil tertutup-tutup mata. Maaflah ye kertas siapa yang ada macam terconteng sikit tu. Hehehe... Untuk hilangkan ngantuk, aku angkut Note 8 keluar dan duduk di bangku depan DKU. Tengah hadap Note 8, tinggggg! Mentol menyala atas kepala. Kenapa tidak aku beli je online yoga mat ni? Nak guna hari Khamis, kalau beli hari ni mesti sempat sampai hari Khamis. Terus buka Google dan masuk dalam Lelong. Eh, ada yoga mat berharga murah; 36 hengget termasuk kos pos! Terus hilang ngantuk. Kahkahkah... Kebetulan sebelum ni dah gatal tangan pergi daftar jadi ahli, laju je la aku klik itu, klik ini, dan bayar. Sejak guna BIMB Visa Debit Card ni, lagi laju aku shopping online. Hahaha... 

Sebab ini kali pertama beli dekat Lelong, tak berani nak kecoh-kecoh dengan geng aerobik lain untuk beli berjemaah. Kalau kena tipu ke, tak ke haru? Kalau aku sorang yang beli dan kena tipu, tak adalah dahsyat kerugiannya. Hari Khamis tu, aku pun bawa la yoga mat warna hijau bercorak merak ke kelas. Masing-masing dok tanya beli kat mana, harga berapa. Siap kena marah lagi apasal beli tak cakap? Ha, sebabnya seperti yang dinyatakan tadilah. Sebab dah dibuktikan peniaga ni boleh dipercayai, marilah tempah dengan saya; 36 hengget saja termasuk pos. Kat luar belum tentu jumpa harga begini biarpun ketiak berpeluh-peluh keluar masuk kedai mencari kan? Sebab kalau kat kedai memang harga dia mahal; paling murah RM 59.90 yang pernah ditemui. 

Aku rasa adalah empat kali kot aku berurusan dengan peniaga ni di Lelong. Alhamdulillah, servis cepat dan memuaskan. Lepas ni bolehlah kalau nak berurusan dengan dia lagi. Yang gambar atas ni tempahan kedua, sekali 8 aku beli. Dah ada yoga mat, dah ada dumbbell, silalah jangan ponteng kelas ye. Tuan Tanah berkata dihadapan cermin.

No comments: