Engagement Fund ;)

Wednesday, 26 March 2014

Tak Cukup Kuat

Baru dua hari lepas geng makan membicarakan tentang komunikasi melalui tulisan, hari ni aku dah rasa kesannya. Adoilah... Tulis untuk orang lain, orang lain pulak terasa. Kadang-kadang, kita nak lepas geram kat orang tu tapi tak nak orang tu tahu jadi kita pun lepas geram kat tempat yang orang tu tak akan tahu. Kadang-kadang kita sentap tapi tak gamak nak cakap apa-apa untuk balasan maka kita senyap untuk mengelak dari situasi sentap kuasa dua pulak. Kesimpulannya, komunikasi melalui tulisan ni lebih mudah mengundang salah faham berbanding komunikasi melalui lisan. Okey, dah faham. Dah rasa. Ulas panjang-panjang, bimbang aku yang sentap kuasa dua sebab aku pun tak berapa nak tabah bila melibatkan hati dan perasaan ni. Yelah, bukan sekali dua dapat 'tulisan' yang mengundang sentap ni. Diam lebih baik, membawa diri sendiri lebih selamat. Maaflah kalau selama ni aku mengambil kesempatan ke apa. Lepas ni jadi LR jelah, selamat.

Maybe I should start make friends with myself...

No comments: