Engagement Fund ;)

Friday, 25 April 2014

5.55 Petang

Berhenti kejap cerita di Korea, aku nak cerita benda tertunggak. Ni gara-gara Note aku buat hal lah ni tak boleh nak pindah gambar ke dalam laptop. Kejap tadi cuba cucuk kabel, tiba-tiba dia mahu pulak. Terus pindah semua sekali dalam ni. Ini cerita nikah salah seorang teman jenayah. Peristiwa beliau mengakhiri zaman bujang berlaku pada 6 Disember 2013 bersamaan hari Jumaat. Asalnya nak ambik cuti untuk ke majlis beliau tapi akhirnya ambik separuh hari je. Maka dalam jam 2.00 lebih aku gerak dari pejabat. Waktu ni dah tak rajin nak tepek apa-apa sebab lepas solat, sapu bedak je sikit. Kalau calit mekap kang takut aku pulak lebih menyerlah dari dia. Kehkehkeh...

Disebabkan aku tak biasa memandu di kawasan Kajang tu, sesat jugalah sikit. Nak lagi best, bateri telefon nazak gara-gara guna Waze. Cis, berpusing-pusing ikut jalan jauh. Alhamdulillah sampai juga akhirnya. Kaum keluarga beliau dah ramai, maklum la cucu sulung kan. Sampai-sampai je aku tak tahu nak tuju mana sebab ramai orang lelaki kat luar. Aku kan pemalu lagi-lagi datang seorang. Hehehe... Nasib baik ada pakcik tu suruh masuk dalam rumah. Dah masuk, tak ada orang yang dikenali maka aku pun tanyalah nak tuju ke mana. Panjat tangga sebab beliau tengah bersiap. Tengah jalan, terserempak dengan seorang nenek. Dan-dan nenek tu bertanya; "Wong Jowo yo?" Eh? Begitu terserlahkah rupa Jawa saya? Hehehe...Tak pasti siapakah beliau itu tapi aku berhenti la kejap layan borak dan bersalaman.

Dah sampai atas, baru terserempak dengan mak Nadya. Terharu bila beliau menyapa; "Eh, Sazoh! Bila sampai? Nadiah tengah mekap dalam bilik tu. Pergilah masuk." Besar ke tak besar jenayah aku dengan Nadya ni sampai mak dia pun panggil aku guna nama glamour? Hahaha... Sampai dalam, beliau tengah pakai tudung. Siap mekap je, teruslah ambik gambar dari pelbagai sudut.

 Perantin gojes
Perantin gojes dan teman jenayah gojes jugak

Tak lama tu, pengantin lelaki pun sampai. Moh le ke bawah untuk majlis seterusnya. Tak dapat nak duduk sekali dengan pengantin sebab pelamin dia hujung belah sana, aku duduk kat dapur, hujung belah sinun. Sepanjang khutbah sampailah saat pengantin lelaki dinikahkan, aku tengok je jam sebab Nadya cakap dia tak nak tanggal jam tangan sebab nak tengok pukul berapa status dia bertukar. Maka, tepat jam 5.55 petang, Nurul Nadiah Binti Zulkifli sah bergelar isteri orang. Sebak... Dah azam dalam hati tak nak menangis tapi terkeluar jugak air mata bila salam dengan beliau. Isk..isk..isk... Lepas salam, kami terus keluar makan, bagi peluang ahli keluarga bergambar dulu. Lepas makan baru bergambar dengan beliau.

Mr. and Mrs.


 Nadya dan ibunda...
 Saya dan dia
Dia dan Dayas

Asalnya aku nak bermalam di sana tapi sebab kat rumah ada Nenek, tak jadi. Esoknya baru datang semula untuk majlis persandingan di dewan SAAS. Macam biasa, datang waktu orang nak kemas meja. Hehehe... Itu entri lain pulak nanti. Buat Puan Nadya, sila jangan rock sangat dengan Encik Suami. Depan aku takpe. Selamat menjalankan tanggungjawab sebagai isteri dan semoga rumahtangga sentiasa dirahmati.

No comments: