Engagement Fund ;)

Thursday, 24 April 2014

Kerja ke Tak?

Alhamdulillah Tuan Tanah telah kembali ke tanah air petang tadi. Mendarat dengan selamat pada jam 4.40 petang waktu Malaysia, agak cepat juga perjalanan walaupun berlepas dari Incheon sedikit lewat dari jadual dan keadaan cuaca yang tak begitu elok. Kalau tengok drama Take Care of Us Captain, boleh faham dah situasi yang terjadi. Hehehe... Kak Rin tanya aku kerja ke tak esok? Macam nak kerja, macam tak nak kerja, macam nak kerja, macam tak nak kerja. Tapi masih lagi cuti, marilah kita tak payah kerja. Sambung rehat sebab dari hari Jumaat lepas tak cukup-cukup rehat rasanya.

Beg pun tak tahu nak kemas macam mana. Sebelum pergi, pening nak kemas beg. Dah balik, lagi pening nak kemas beg sebab isinya bertambah. Nasib baik beg tak beranak, kalau tak lagi pening. Hahaha... Banyak benda nak cerita dalam ni tapi tak tahu nak mula dari mana. Yang penting, nak cerita semua benda dari sebelum naik kapal terbang, sampai dah masuk dalam kapal terbang, sampai dah mendarat, sampailah dah pusing-pusing bandar Seoul, sampailah balik ke Malaysia balik. Kalau ikutkan gaya karangan STP, mahu ada sampai berbelas-belas episod ni. Maka, kalau kome rajin, kome baca. Tak rajin, tak payah.

InshaAllah akan dikongsikan perancangan kami untuk ke sana, bajet, dan juga tips-tips yang mungkin membantu untuk yang merancang mahu ke sana atau untuk yang pertama kali terbang. Sekarang, Tuan Tanah menyesal sebab tak beli betul-betul benda yang nak dibeli. Lepas tu tamak nak simpan semua yang dibeli untuk diri sendiri. Hahaha... Takpe, kita buat senarai dulu siapa yang nak dibagi, siapa yang tak payah. Sebenarnya bila tengok balik aku lagi banyak beli untuk orang daripada untuk diri sendiri. Tu yang macam menyesal tu. Maka, marilah kembali menabung untuk ke sana pada musim bunga 2015 pula.

No comments: