Engagement Fund ;)

Friday, 11 April 2014

Lagi 8 Hari

Bermula semalam, haku dah mula stress. Maklumlah orang tak pernah jalan ke luar dari Malaysia, macam-macam difikirnya. Sementara masih cuti, bolehlah mengemas secara serius sebab dah masuk kerja balik minggu depan sahih stress kuasa dua sebab dah tinggal kerja dengan agak lama kan. Persiapan ni dibuat dengan memikirkan rasional keperluan diri sendiri serta berdasarkan pengalaman blogger-blogger lain yang terlebih dahulu menjejakkan kaki ke sana. Terima kasih kerana berkongsi pengalaman blogger-blogger sekalian. Tapi kan, aku tak jumpa pulak blogger yang kongsi pengalaman waktu musim bunga. Hampir semua yang aku baca, pergi sana pada musim sejuk dan ada beberapa yang pergi pada musim luruh. Pening mak incik dibuatnya.

Takpe, nanti aku kongsikan pengalaman bercuti ke Korea pada musim bunga. Terbaca status FB seorang sahabat yang sedang berkelana di UK tentang suhu dan tips yang beliau kongsikan. Sebelum pergi, rajin-rajin periksa suhu dekat sana supaya boleh agak kadar kesejukan sebab dunia sekarang tak boleh juga nak jangka. Jadinya bermula hari Selasa, aku dah poyo periksa suhu di daerah rumah tumpangan kami menggunakan apps Accu Weather yang ada dalam Note. Waktu siang, dalam 17 ke 21 darjah celcius tapi bila malam turun jadi 6 ke 7 darjah celcius. Sejuk ek? Maka kenalah bawa baju yang sesuai untuk tidur.

Yang lain-lain sambung borak dalam entri lain sebab mata dah tak boleh nak tongkat gara-gara kepenatan mengukur bangunan dari Klang sampai ke Shah Alam nun semata-mata mencari kasut. Tak ada rezeki agaknya nak pakai kasut idaman tu, bila nak beli asyik habis saiz je. Stresss!

No comments: