Engagement Fund ;)

Monday, 17 November 2014

Hujung Minggu

Dah hujung-hujung tahun ni, hari minggu memang ada kat rumah je melainkan ada jemputan kenduri atau Abah ajak jalan-jalan. Tapi suka lagi duduk rumah daripada keluar. Bila dah kat rumah memang malas nauzubillah nak keluar sebab kena mandi cepat, kena gosok baju, kena sarung stokin dan nanti kena basuh balik stokin untuk minggu seterusnya. Tapi kalau dah keluar rumah, tak jumpa jalan balik pulak, cemana tu? Hahaha... Memandangkan duit lebihan di sana dan sini telah pun habis dilaburkan di Langkawi, maka sekarang kena berjimat-cermat tahap Power Rangers walaupun banyak aje barang dalam senarai nak beli. Heeee...

Kelas tuisyen pun dah habis untuk tahun 2014 maka bertambahlah lapang hari minggu ku. Itu yang seronok aje tengok drama Korea berepisod-episod sampailah habis satu cerita. Kerja rumah pulak tengok mood; kalau rajin aku sental kalau tak lantak situ. Dah, semua aku sorang nak buat, karang stress-stress ada yang mengemop sambil menangis. Emosi keterlaluan. Kalau ada rezeki beli rumah sendiri karang, tak naklah beli rumah besar. Penat nak mengemas hoi! 

Malam Sabtu keluar ngeteh dengan Aten. Baru nak ajak dia ngeteh petang Sabtu sekalinya dah roger-roger pulak petang Jumaat tu. Layankan aje. Sekarang dah tak ada tempat menarik nak lepas selain Tasbeeh Bistro. Sejak kualiti makanan dan servis SR merosot, dah jarang sangat lepak situ. Nak pergi SAHA pulak kena tempah meja dulu sebab kalau datang melenggang memang duduk bersila la depan tangga. Jadi, dapatlah selesaikan basuhan 3 mesin, menyapu dan mengemop selain memasak la kan. Itupun bahagian depan je, bahagian dalam tak selesai juga. Tunggu hujung minggu ni pulak kemas bahagian dapur.

No comments: