Engagement Fund ;)

Sunday, 16 November 2014

Kerana Aku Pencinta Kopi


Rasanya ramai kot yang satu kapal dengan aku tentang kopi ni. Setiap hari, aku WAJIB minum kopi sebab kalau tak minum akan sakit kepala dan terasa nak marah orang je kerjanya. Kalau tengok aku masam muka lepas tu tengok orang pun tak puas hati je, tu tandanya tak dapat kopi la tu. Hahaha... Tak perasan pulak sejak bila ketagih dengan kopi ni, rasanya sejak dekat U kot. Tak ada jenama spesifik asalkan kopi, dah cukup. Kalau kopi o, aku dah boleh minum tanpa gula walau pahit macam mana sekalipun kopi tu. Ini disebabkan oleh satu peristiwa yang menyerlahkan ketidakcerdikan dimana aku dengan yakin hirup kopi McD yang dibeli dikaunter. Pertama kali beli kopi McD, mana la tau gula dia kena bubuh sendiri. Sejak tu aku lebih suka minum kopi o tanpa gula. Cuma waktu kat U dulu semedang ada stok Radix sebab senang nak dapat stok. Kalau Nescafe, dulu boleh la minum tapi sekarang ni sakit kepala bila minum sebab terasa kuat sangat pulak kafein dia. Bau je pun dah pening.

Dah lama tak beli Radix sebab susah nak dapat stok sebab kedai yang aku selalu beli tu dah buat onar. Maaflah aku nak beli lagi dekat kedai dia. Tapi dah dapat alternatif baru iaitu kopi Agromas. Tak ingat pulak macam mana kenal dengan jenama ni tapi disebabkan ianya lebih murah dan kilangnya pun sepelaung je dari rumah maka sekarang ni aku minum kopi Agromas ni je. Kilang dekat Banting ni dia buat serbuk kopi yang kopi o tu je tapi dia ada jual produk Agromas lain jugak seperti kopi 3 dalam 1, sardin, rempah-ratus dan juga mee segera. Boleh datang je ke pejabat dia dekat kilang ni sebab tempat jualan produk adalah dalam bangunan pejabat. Meh layan gambar...





Borong sampai 4 paket haaa...

Selain baunya yang tak menyengat macam Nescafe, rasanya pun sedap! Ada banyak pilihan jugak. Sebab tu la kalau pergi beli, kena ada paling kurang 50 hengget dalam dompet. Rancang nak beli sepaket, sampai sana kang kaut tu satu, kaut ni satu, terus jadi berpaket-paket. Gambar-gambar atas ni waktu aku borong beberapa bulan lepas. Gambar gegar-gegar sebab segan nak ambik gambar secara terang-terangan. Hehehe... Nampak tak sebenarnya aku dah peram entri ni lama? Pintu masuk dia pun haritu dah tukar baru. Nanti kalau pergi sana lagi aku ambik gambar baru.

2 comments:

Norma NML said...

me too...nescafe lover..:-)

farae al-farafisya said...

Okey, boleh seppp! hehehe...