Engagement Fund ;)

Thursday, 15 January 2015

Dapur Nusantara KLIA 2

Okey, yang ni cerita makan-makan pulak. Sesiapa yang belum pernah ke KLIA 2, boleh pergi jalan-jalan cari makan dekat situ sebab ada baaaaaaanyak kedai makan menarik. Dari makanan Malaysia sampailah makanan Amareka, semua ada. Tamak dengan tak tamak je. Hahaha... Pertama kali makan dekat sini waktu keluar ngeteh dengan Aten. Kemain sekarang, lepak ngeteh sampai KLIA 2? Sekali-sekala, bolehlah... Waktu tu petang Sabtu; balik dari tuisyen terus zaaaasss ke sana. Bila balik tuisyen, memang sahih lapar tahap gaban. Nampak je kedai jual nasi, terus masuk dalam dan pilih tempat duduk best. Lepas makan baru kitorang ronda-ronda dan menyesal sebab lagi banyak kedai best. Heeee... Takpe, lain kali boleh datang lagi. Bukan jauh nau pun dari rumah kan?

Kali kedua makan dekat sini waktu bawa Abah jalan-jalan. Abah cakap teringin nak tengok KLIA 2 maka jomlah. Kalau bawa Abah keluar makan, mesti kena makan nasi dan sebab dah lapar jugak dan malas nak cari kedai lain, ke sinilah kami. Makanan dekat sini ala-ala masakan Padang tapi ada juga menu masakan Melayu. Lokasinya adalah dekat aras Balai Ketibaan, dekat dengan KFC.

Nasi ayam penyet

Mula-mula datang haritu, aku makan nasi ayam penyet. Rasa dia boleh tahan sedap, dan berbaloi dengan harga sebab punyalah banyak lauk suku-sakat selain lauk utama. Minuman pulak, kali ni datang minum air mineral je sebab nak jaga kesihatan kekdahnya jadi harga air tak pasti berbaloi ke tak dengan rupa. Tapi Abang Paiz order teh tarik tak silap waktu ni, sekali yang sampai bukan mug, saiz kole terus! Harga dia kalau tak salah, 3 hengget ke 6 hengget macam tu tapi yang ini memang berbaloi. Sampai sengkak perut nak habiskan air kata beliau. Hahaha..

Air mineral dan teh tarik satu kole

Ni aku punya, nasi dengan daging-tak-ingat-masak-apa...kemain banyak banchan dia keliling nasi tu

Meja kami

Selepas hampir satu jam makan, habis pun kesemuanya

Kalau berada di KLIA 2 dan lapar nasi, bolehlah terjah kedai ni sebab kedai dia ada pelbagai pilihan lauk, luas dan hiasannya menarik. Tak payah risau tak dapat kerusi nak duduk okey?

No comments: