Engagement Fund ;)

Monday, 12 January 2015

Lembik

Malam tadi rasa macam tak tidur langsung; cuma pejam mata dan khayal dan tiba-tiba dah pukul 6.30 pagi? Bila bangun terasa segar tapi tunggu petang karang. Dah cuti lama, tidur pun semedang lewat, memang susah nak kembali normal.

Hari ni pendaftaran pelajar-pelajar baru untuk sesi satu 2015 dan ditugaskan menjaga kaunter serahan borang. Dari pagi sampai tengahari duduk tercongok dekat kaunter melayan kerenah budak-budak ni. Ada yang tak ada borang pemeriksaan kesihatan, tak kira lagi yang tak cukup slip keputusan peperiksaan yang lepas, tambah pulak yang tertinggal sijil dekat rumah, pening dibuatnya. Tapi pelanggan kan, kenalah layan secara berhemah dan senyuuummmm.

Lepas waktu rehat tengahari, dah mula lesu dah. Nasib baiklah sesi petang ni tak ramai yang mendaftar maka pukul 4 dah berkemas sebab kaunter lain pun dah tutup. Masuk pejabat, mula tak larat. Duduk bersandar kejap bagi lega tulang belakang dan terus solat asar. Kena wudhuk, segar sikit. Masuk je kereta nak memandu ke tempat tuisyen, mata dah memberat. Terkejip-kejip mata tahan mengantuk. Ngantuk gila!

Sampai separuh jalan, tak boleh jadi ni; terus belok kiri ke Intan Delight. Kena ambik kafein sebab lepas ni nak mengajar lagi. Kalau terus balik, boleh mandi dan bertahan tunggu maghrib. Sebab tamak, terus pesan cappuccino hazelnut! Hahaha... Bolehlah buat ubat sampai sekarang ni. Bahana tak cukup rehat, lembik satu badan. Omputih kata lethargic.

No comments: