Engagement Fund ;)

Thursday, 22 January 2015

Menggelabah

Semalam petang dapat Wasap dari sepupu; dia ajak ikut rombongan belah perempuan ke kenduri bertandang. Eh, tak cerita langsung rupanya kan kisah kenduri kendara tahun 2014 dalam ni? Esok-esoklah cerita secara pukal sebab nak kena korek gambar. Heee... Okey, sambung cerita. Sebab ia melibatkan ramai orang, maka aku tak terus bagi persetujuan; kena balik tanya Abah dulu.

Sebab malam tadi pengsan awal, maka pagi ni baru bagi tahu Abah. Siap tanya Abah nak bermalam kat sana ke tak (padahal awal-awal aku dah tengok hotel). Disebabkan tempat majlis tu dah hujung Johor sana, maka Abah kata kita bermalam jelah dekat sana; 2 malam terus sebab takut penat. *lompat bintang dalam hati* Hahahaha... Aku kan suka kalau bab nak kena tidur kat hotel ni.

Sambil-sambil jaga budak-budak mengulang periksa tadi, tengok balik hotel-hotel yang berpotensi. Masalah tiap kali nak tempah hotel adalah mesti hati ni rasa tak yakin je padahal bukannya ada benda pun. Terpaksa roger crime partner mintak pendapat dia. Ni namanya menggelabah sebab sebelum ni bukan tak pernah buat. Terima kasih teman jenayah! Jasamu dikenang. Hehehe...

Maka, selamatlah menempah hotel di booking.com. Tahun lepas dah berjalan ke utara dan pantai timur jadi tahun ni memang teringin nak berjalan ke selatan pulak. Dapat jemputan yang ni, terus la lompat-lompat kesukaan. Hehehe... Ada rezeki nanti ke arah selatan lagi sekali dengan  crime companion. Sebenarnya dah siap kertas kerja dan tempah hotel pun tapi sebab salah seorang crime companion ada masalah dan terpaksa menarik diri, maka perancangan ditangguh. Tak syok la kan kalau tak cukup korum. Itu kena anjak jauh sikit kot sebab lepas dari tarikh tu macam-macam benda muncul. 

No comments: