Engagement Fund ;)

Thursday, 15 January 2015

Sakit Kepala Tahap Gaban

Ini cerita semalam dimana dari petang sampai ke malam kepala berdenyut-denyut tahap nak hantuk dekat dinding bagi lega. Puncanya sebenar tidak diketahui. Habis kerja pergi pasar jalan-jalan beli kek dengan apam balik je sebab tengah mogok tak nak beli apa-apa untuk orang-orang dekat rumah. Sampai rumah terus mandi dan basuh kepala tapi masih lagi berdenyut-denyut. Lepas mandi baring kejap konon nak bagi lega tapi tak lega jugak dan kena bangun balik nak masak untuk Abah dan Nenek.

Ingat nak buat sup sayur pun tak larat; sempat goreng ikan je sebab makin sakit pulak. Habis goreng ikan dan panaskan lauk lebihan yang ada, makan nasi sikit sebab teringin nak makan sambal kicap Abah buat. Duduk dulu dalam satu jam bagi nasi turun kemudian cubalah baring. Baring atas bantal, kemain sakit dia berdenyut. Buang bantal, baring je atas tilam pun sakit jugak. Cari minyak angin, sapu dekat leher dan urut-urut sikit. Eh, makin sakit pulak? Lepas tu tak tahu nak buat apa. Baring tak lalu, duduk pun tak lalu, sudahnya aku paksa baring tapi sambil nangis sebab sakit sangat. Heeee...

Terasa nak muntah tapi malas nak pergi tandas, boleh? Heeee... Kalau macam ni gayanya, aku rasa migrain sebab pernah beberapa kali migrain tahap muntah-muntah. Dah lama juga tak kena migrain apatah lagi yang tahap muntah-muntah maka memang tak simpan ubat. Kalau migrain sikit-sikit memang tak cari ubat pun cuma sapu minyak angin banyak-banyak dan paksa tidur. Memang tak boleh nak tidur mula-mula tapi paksa jugak tidur sampai akhirnya tertidur tanpa sengaja. Risau kalau berlarutan sampai pagi ni tapi alhamdulillah bila bangun pagi dah ringan sikit.

Paksa juga bangun pergi kerja memikirkan ada mesyuarat dengan HQ petangnya. Bila dah mandi semua, dah ringan dah dan bolehlah berfungsi macam biasa. Nasib baik juga datang kerja dan masuk mesyuarat tu sebab benda yang dibincangkan adalah benda yang teramat penting sampai sakit kepala balik lepas habis mesyuarat memikirkan macam mana nak jalankan amanah yang dipertanggungjawabkan. Hehehe... Sampai sekarang masih fikir samada migrain tu datang sebab aku makan nasi goreng kampung banyak pak aji(kedai tu memang bahan utama dia pak aji) atau sebab PMS. Hhhmmmm...

No comments: