Engagement Fund ;)

Wednesday, 22 April 2015

Cerita Pasal Makan

Orang yang suka makan macam Tuan Tanah, dapat tengok gambar atau dengar cerita pun boleh rasakan kesedapan makanan tu. Kau mampu? Alang-alang baru pindah gambar ke dalam laptop, kasi tayang gambar-gambar yang ada tapi dah tak ingat dah hari kejadian.

Cream puff sedap! Waktu tu memang teringin gila nak makan benda ni tapi tak berapa nak rajin pergi beli. Lepas tu ada akak ofis tu cakap dia nak bawak; aku ingat dia jual sebab dia memang jual roti pun. Rupanya, dia saja bawak untuk makan-makan kot sebab waktu cream puff ni muncul aku takde kat dalam ofis sebab kena uruskan ujian budak-budak sem 1 dekat pusat sumber. Bila dia wasap kata nak simpan untuk aku, tak sangka pulak sampai 3 biji dia bagi. Terima kasih banyak Kak P, semoga rezeki akak bertambah murah.

Nasi campur murah sebab sepinggan ni tambah air limau suam kosong, hanya 5 hengget 5 kupang saja. Mana nak carik? Kalau makan dekat pekan nun, paling-paling pun 7 hengget tak campur air. Syukurlah masih ada tempat yang jual makanan dengan harga murah disaat semua benda nak jadi mahal.

Dah tu je nak cerita. Agak-agak menjejes air liur tengok gambar ni, kejap lagi keluar makan pergi beli nasi lauk ikan keli ye. Hehehe... Entri auto-publish sebab terlebih rajin pulak mengarang pada hujung minggu.

No comments: