Engagement Fund ;)

Sunday, 26 April 2015

Melaka Lagi

Baru je sampai rumah dekat pukul 4 tadi dari Melaka dan penat pun tak hilang lagi. Rezeki dapat pergi Melaka dengan ditaja. Tajaan sebab tugas ye, bukan suka-suki walaupun bersuka-ria jugaklah dekat sana. Banyak benda nak cerita pasal ke Melaka kali ni tapi kena pilih dan edit gambar yang ada dulu. Oh, kali ni ke Melaka sebab dilantik jadi pengiring untuk Kem Motivasi dan Kepimpinan yang diadakan di Sedanan Outdoor Camp. Rasanya macam ada banyak episod ni sebab dah lama tak gebang pasal kerja dalam ni maka ada sikit jakun ditambah pula aku pun dah lama tak ikut mana-mana kem, maka kem kali ni ala-ala mengimbau kenangan ke kem-kem yang lepas. Gituuu..

Disebabkan penat tapi tak nak pengsan sebab takut terlajak, maka taiplah entri ni sambi minum kopi. Sehari tak dapat kopi sebenar, serba tak kena rasanya. Malam ni kena minum ephyra sebab kulit geseng sikit dek kerana berjemur di tengah panas sama dengan budak-budak tu. Paling ketara perbezaan dekat tangan la sebab bila tak pakai sarung lengan, memang nampak kehitaman di tangan dan putihnya lengan. Kalau minum ephyra, bukanlah terus putih tapi cepat sikitlah proses nak ke keadaan asal. Balik dari kem memang begitulah keadaannya. Jemput datang sini lagi esok lusa kalau nak baca pengalaman Tuan Tanah berkhemah. Bila cikgunya pun ikut buat aktiviti yang disediakan, cikgu lagi poyo dan kuat menjerit dari budak-budak. Hahahaha... Cemana tu?

Macam biasa, kopi o kosong..

No comments: