Engagement Fund ;)

Friday, 17 April 2015

Ngopi Dulu!

Sementara tunggu pindah gambar dari telefon ke laptop, aku letak dulu cerita zaman purba yang gambarnya dah ada. Ini cerita hari tu, makan tengah hari Jumaat yang masing-masing dah kenyang sebab pagi tu makan nasi kerabu tapi tekak nak makan jugak. Maka ke SAHA lah kami untuk makan makanan yang dikatakan ringan. Ringan ke masalahnya? Hahaha...

Kek Colat Gelap tak-ingat-nama

Kopi o ais

Disebabkan aku dah lama terasa nak makan kek tapi kedekut + malas nak pergi makan, maka aku pun pilih kek ni dan dikawankan dengan kopi o ais. Ya Allah, nikmatnya tuuu! Jarang sangat aku pesan minuman berais sampai Kak R tanya; "Eh, Farah minum ais?" Dengan nada tak boleh blah. Hahaha... Ni semua terpengaruh drama Korea la ni, tengok diorang tapau kopi o ais dekat kedai kopi, nampak macam sedapnya lahai. Tapi memang sedap pun cuma lain kali kalau beli lagi kena cakap kurang manis sebab bermula dari tahun 2010 aku minum kopi o tanpa gula; bila minum kopi bergula, rasa berdosa.

Kek tu tak ingat nama tapi menepati cita rasa sebab dia guna coklat gelap. Walaupun keknya agak kering, tapi sebab rasa coklat dia pekat, maka aku suka jugak. Lepas ni tak boleh dah nak lepak SR macam dulu-dulu sebab harga mahal nak mamps tapi kualiti makanan dan perkhidmatan dah jatuh menjunam. Tunggu dah teringin tahap Power Rangers baru aku pergi SR tapau kek.

No comments: