Engagement Fund ;)

Tuesday, 14 April 2015

Penumpang Pertama

Lepas ambik kereta sebulan yang lalu, aku balik ke pejabat semula. Dah sebulan pun rupanya usia Taejang. Oh, Taejang adalah nama Axia Hijau saya; Taejang = Kapten. Mula-mula nak hantar Abah ke parking Mrs. Kanc dari depan pintu Perodua supaya Abah menjadi penumpang pertama tapi Abah tak nak pulak sebab dekat sangat jaraknya. Hehehe... 

Dapat je Taejang terus ambik gambar hantar dekat wasap Geng Makan; maklumkan pada geng paling rapat kekdahnya. Mereka jugalah penumpang pertama Taejang sebab keluar makan tengah hari tu aku bawak diorang naik. Plastik semua tak bukak lagi. Hari Sabtunya tu baru dapat bawak Abah naik sebab pergi kondangan. 


Dari sisi penumpang depan

Dari pandangan penumpang belakang; siap angkat plastik yang tak menahan tu..hahahaha

Taejang dan kawan seangkatan

Penumpang kedua dan pemandu kedua Taejang

Taejang adalah kereta manual dimana mula-mula macam menyesal je beli sebab gear dia keras gila. Lepas tu clutch dia 'lembut' sangat dan panjang; berbeza sungguh dengan Mrs. Kanc. Selama ni Mrs. Kanc jelah pun kereta manual yang aku bawak. Selain dari tu semuanya auto jadi perasaan janggal tu berganda-ganda. Untuk ulasan tentang Axia, itu entri selanjutnya sebab banyak benda nak cerita jugak.

No comments: