Engagement Fund ;)

Thursday, 7 May 2015

Imbas Kembali - Kembara Korea Kami Tahun Lepas

24 April lepas genap dah setahun kitorang tinggalkan Korea selepas ke sana untuk kali pertama. Alhamdulillah, ada rezeki kami untuk sampai ke sana. Dekat FB memang hari-hari aku buat throwback dari hari pertama dekat sana sampailah 24 April. Kalau ikut kehendak, memang tahun ni nak pergi lagi tapi ikut poket, makcik tak mampu nak! Kehkehkeh... Maka tahun ni adalah tahun untuk penuhkan semula tabung-tabung yang dah kena korek tu. Lagipun nilai RM jatuh teruk jadi perbelanjaan memang akan meningkat kaw-kaw punyalah melainkan memang nak melancong secara jimat.

Kalau nak baca catatan perjalanan kami di sana, boleh tekan label Hanguk Tour dekat bahagian label ye. Jadi, apa yang dirindui? Rindu semuanya! Rindu dengan kesopanan orang Korea, rindu dengan keindahan alam di sana, rindu dengan makanannya, dan rindu nak naik bas dia. Untuk yang dah pasang niat nak ke sana, tetapkan hati dan gigih berusaha untuk kumpul duit sebab berjalan ke negeri orang ni sangat-sangat memberi banyak pengajaran dan keinsafan. Mula-mula macam mustahil nak kumpul duit tapi bila dah ada sasaran dan matlamat yang jelas, inshaAllah segalanya mungkin. Nah layan gambar jelah.

Bersama pemandu pelancong berbangsa Korea di Cheonggyecheon

Di padang kenangan, bersama Mada...

Selepas kembali dari Pulau Nami

Merenung ke luar jendela...

Waktu ni tulis ikut kertas dari staf muzium je, lepas balik dari Korea baru sibuk belajar hangul...pebenda la ko ni Farah?

Auwwww, Kwon Sang Woo! Fewwit!

Bersama dengan salah seorang pengawal istana di Deoksugung Palace

Shopping time at Myeondong

Lepas setahun, bedak kompak Skinfood yang bapak murah nak mamps tu pun tinggal daki. Gigihlah aku korek tiap pagi nak tepek dekat muka. Nak beli, macam tak gamak je sebab bila dah sampai sini, dari 30 hengget, dia jadi 80 hengget. Bakpe la mahal sangat hoi! Adalah ushar tiga empat kali tapi tiap kali tu tak gamak nak keluar duit beli. Kedekut sangat ko ni Farah oi! Hahahah...
Seeeee, 10900won sahaja!

Sape nak pergi Korea lagi? Kirim boleh? *senyum senget sambil kelip-kelip mata* Korang kalau pergi sana, belilah mekap jenama Korea ni sepuas hati sebab harga dia memang beza sangat sangat. Tapi jangan borong banyak sangat sebab biasanya mekap diorang tak guna bahan kimia sangat jadi tak tahan lama. Sekian, entri imbas kembali setahun lalu. Kepada yang nak ke Korea, mohon bagi tahu sebab nak kirim bedak tu. Heeee....

No comments: