Engagement Fund ;)

Friday, 26 June 2015

Waregen; Sambutan Awal

Balik dari servis Taejang, pergi kedai buku depan pejabat pos nak beli kupon letak kereta supaya tak perlu lagi kena saman. Cerita saman ni nanti buat entri lain. Heeee.... Tetiba ternampak satu kedai kopi cun yang disebut-sebut kawan sekolah rendah dalam FB. Berdasarkan cerita di FB, kawan yang menyebut-nyebut tu adalah pembekal kek di kedai kopi ni. Poyo je aku Google segala nak tahu lokasi tetiba senang kacang je nak jumpa. Ciss!

Terus wasap crime partner untuk memaklumkan tempat ngopi baru. Dan dan crime partner ajak ngopi malam ni. Aku pun okey kan aje sebab bulan puasa ni kurang minum kopi, maka rindu jugaklah nak minum kopi yang kaw. 

Tempat dia senang sangat nak cari dan parking pun bersepah. Paling penting adalah dekorasi kedai yang santai dan sesuai sangat untuk lepak-lepak sambil borak sampai terbalik meja. Kopi dia pun memang terbaik! Berbaloi bayar mahal dengan suasana dan rasa kopi dia yang memang pekat dan kaw. Paling best bila kopi tadi dibelanja oleh crime partner. Kikikiki....Sambutan hari jadi awal katanya. Pun bolehlah walapun ada lagi seminggu nak sampai tarikh sebenar. Kumawo chinggu!
Iced Latte for her and Iced Mocha + Meringue Brownies for me...this is how brownie supposed to be where it is gooey and chocolatey...

Agak-agak jiwa kacau tapi tak ada geng nak dibawa berbincang, bolehlah lepak dekat sini sambil minum kopi, makan brownies, dan baca buku dengan ditemani suasana yang aman damai. Perggghhh, terus hilang masalah kekdahnya. Waktu operasi adalah dari jam 10.00 pagi hingga 1.30 pagi, setiap hari. Ada segala mak nenek kopi yang dijual dekat Biji Kopi dan Setarbak dan ada pelbagai jenis kek dan manisan. Makanan berat tak ada ye, kalau perut lapar nasi, jangan datang sini sebab boleh meroyan dibuatnya. Hehehehe.. Disebabkan ngopi lepas berbuka dengan makanan berat, maka jenuh jugak nak habiskan brownie tu sebab waregen.

No comments: