Engagement Fund ;)

Friday, 28 August 2015

Berprogram di Tengah Hutan - Episod 4

Sesudah sesi meluah perasaan tadi, kenalah teruskan hidup. Bukan kali pertama kena pun, dah berkali-kali. Cuma tadi dah tak tahan sampai termenangis dekat situ jugak. Nasib baik waktu tu duduk dalam bilik kecik dan bukan di khalayak, bolehlah cover sikit. Ni nak sambung cerita perkhemahan bulan lima haritu pulak.

Selepas beberapa bulan, tibalah ke episod akhir untuk catatan pengalaman berprogram di tengah hutan. Hari terakhir, masing-masing bangun awal sebab tak sabar nak balik. Kitorang la, budak-budak semua tak puas lagi. Hahaha...
Nah layan dulu gambar nasi lemak untuk sarapan pada hari tersebut...sedap!

Lepas sarapan, semua orang berkumpul di dewan terbuka untuk sesi akhir iaitu resolusi. Biasalah, sebelum progam motivasi berakhir, mesti ada satu sesi 'luahan' dari para peserta. Waktu nilah semua orang meluahkan apa yang dirasai sepanjang program. Mana yang pantang dapat mikrofon tu, jenuh lah dengar punya panjang ucapan dia. Mana yang malu-malu dan tak banyak cakap, dialog sama je dengan yang lain.

Menulis surat untuk ahli kumpulan

Feedback dari budak-budak

Rumusan dari sesi luahan hati ke hati dalam kumpulan sebentar tadi

Feedback dari budak-budak lagi

Program 3 hari diakhiri dengan majlis penutup yang dihadiri oleh Pengurus Kem dan juga Penyelia Kem yang banyak membantu sepanjang program berlangsung. Terima kasih atas kesudian menerima kami sebagai tetamu di Sedanan Outdoor Camp dan juga layanan terbaik yang diberikan. Akhir sekali adalah sesi bergambar sampai muntah. Nah layan gambar.
Perarakan masuk tetamu ke dewan

Ucapan alu-aluan dari pengacara majlis

Ucapan dari penghulu kem

Ucapan dari Penolong Pengarah merangkap ketua urusetia program

Bersama pelajar-pelajar India; gaya formal

Gaya tak formal

Bersama MPP; gaya formal

Gaya tak formal

War cry terakhir dari para peserta

Sesi mengucapkan selamat tinggal dan terima kasih

Dari kiri; Pengurus Kem tak-ingat-nama, Penyelia Kem pun-dah-lupa-nama, Encik Kombat(nama glamour), Encik Kudut(bukan nama sebenar)

Sekianlah saja, cerita bulan Mei yang lalu, program selama tiga hari dua malam di Melaka yang tercinta. Eh? Macam best je kalau dapat kerja dekat Melaka, ada kerja kosong tak?

No comments: