Engagement Fund ;)

Sunday, 27 September 2015

Manis; Seqy Beauty BB Cream

Cita-cita untuk habiskan entri dalam draf yang bersusun perlulah dilaksanakan sebelum September berakhir. Jadi ini adalah satu lagi entri tertunggak. Sebelum raya haritu aku pergi pejabat sebab nak hantar kuih raya yang ditempah oleh rakan-rakan sepejabat, tetiba terserempak dengan satu makcik cleaner dan dia tegur; "Manisnya muka awak, pakai krim apa?" Aiseh, bila orang tanya macam tu, aku tak tahu nak jujur ke nak poyo. Hahahaha... Apa beza jujur dan poyo tu? Kalau jujur, aku terangkan la dari A sampai Z pebenda yang aku pakai, kalau poyo jawapan dia macam ni; "Takdelah pakai krim sangat pun, pakai bedak bayi je."Kihkihkih... Nampak benor nipunya.

Bab penjagaan kulit ni aku pernah tulis dulu, boleh cari label Clinique dekat belah kanan. Tak rajin pun tepek krim bagai; waktu cuti laaaagi la malas, cuci muka je cukup. Pakai mekap pun pergi kerja sahaja, itupun istiqomah hari yang ada kelas. Kalau keluar merayap pun kadang malas. Cuma sejak ada BB Cream, aku calitlah jugak BB Cream tu kasi nampak muka 'siap' sikit. Lepas tu sapu je bedak bayi, selesai.

Gambar waktu baru je keluar dari parcel

Produk ni adalah jenama BB Cream pertama yang aku pakai dan memang disyorkan. Satu, sebab dia keluaran tempatan; dua, sebab botol dia cantik; tiga, sebab bau dia bukan bau bahan kimia. Ada sesetengah krim kan bau dia macam bau plastik, ada juga yang bau dia wangi sangat, tapi yang ni tidak, ngam soi je. Saiz dia pun cun-cun je muat dalam make-up porch ku. 

Taraaa! Terus masukkan dalam make-up porch

Harga pun mampu milik dan tahan lama untuk orang tak rajin macam aku. Beli bulan 3 haritu, sampai hari ni masih ada lagi. Hehehe... Kalau tak silap, dia ada tiga pilihan warna tapi aku dah tak ingat. Nak semak galeri gambar, dah selamat kena format haritu, korang pergi tengok dekat blog Seqybeauty ye, dekat sana maklumat semua lengkap. Nombor ejen atau stokis pun ada dekat sana tapi aku beli dari Kak Jeng Viruspadu. Tu je nak cakap, korang dah boleh pergi beli sana.

No comments: