Engagement Fund ;)

Saturday, 26 September 2015

Perkahwinan Geng Kembara Korea Musim Bunga 2014

Sebelum cerita perkahwinan salah seorang Geng Kembara Korea Musim Bunga 2014 ni jadi sejarah 2016, mari taip entrinya. 3 Mei yang lalu merupakan hari bersejarah Za yang telah pun selamat diijab kabulkan dengan jejaka pilihan hatinya. Macam skrip Nona pulak dah. Hehehe...

Dia nikah hari Sabtu tapi kenapa entah aku tak dapat pergi, lupa sudah. Kononnya nak rewang la tapi nan hado! Mahap Za, cuma dapat datang majlisnya aje. Kitorang sampai pun dah lewat sebab memang selalu begitu, tunggu majlis makan beradab dan majlis bergambar bersama keluarga selesai, barulah ada masa nak borak-borak dengan pengantin dan bergambar sakan.

Masa sampai memang dah lengang betul rupanya Za sanding awal. Sempatlah jumpa Na yang dah nak balik dan saing dengan Zatul dan Ain Nuar yang baru sampai. Semua ni Geng Bilik Prep. Masuk je bawah khemah, pengantin yang sambut sebab majlis dah selesai kiranya jadi diorang tengah lepak borak-borak dengan tetamu. Aku salam je Za dia terus cakap; "Zoh, ko tengok la kalau ada lagi lempernya. Ingat datang sinoman semalam, tak datang pulak." Malu ai tau, nampak benor datang majlis sebab nak lemper. Kahkahkah... Nah layan gambar makanan.

Ni bukan ilusi kamera yang nampak banyak dalam gambar ye, memang aku taruk banyak sebab laporr dan makanan adalah gaya orang Jawa...sedap wei!

Lemper yang gemuk-gemuk! Puas hati dapat makan tapi anyep sikit...tapi belasah je asalkan lemper..

Lepas makan, borak-borak kejap dengan Geng Bilik Prep sebelum bergambar dengan pengantin. Tahniah buat Za dan suami. Ucapan panjang berjela dah tulis dalam kad kan? Dekat sini Sazoh ucap tahniah je la ye. Hehehe.. Gambar dengan pengantin banyak juga tapi aku pilih yang semenggah je la ye.
Pengantin

Kami...

Dari rumah Za, terus la lajak ke KLIA 2. Rindu nak lepak dekat sana dan ada yang teringin nak makan Auntie Anne's. Dekat dah pun. Sampai sana je solat dulu baru cari tempat nak ngopi. Orang kalau dah haus tu minum air kosong, ini dibantainya minum kopi, bertambah haus jadinya. Habis minum kopi dekat satu kedai dekat dengan Balai Pelepasan, sambung dekat Auntie Anne's pulak. Itulah saja ceritanya. Entri diakhiri dengan gambar minuman dan budak comel.

Hentian pertama

Budak comel ni bodyguard si Aten...petahnya lahai budak ni, geram tapi aku tak reti nak layan...hahahaha

Lemonade yang dalam gambar warna hijau tapi bila sampai takde warna

No comments: