Engagement Fund ;)

Wednesday, 23 September 2015

Tebus Mata Bonuslink di Shell

Siapa guna kad Bonuslink, dia kena tahu bahawa mata yang dikumpulkan tidak selamanya membukit sebab ada tarikh tamat tempoh untuk jumlah mata tertentu setiap bulan. Macam aku ni setakat isi minyak sebulan dua kali jelah pun. Tapi tahun lepas banyak sikit guna kad ni sebab naik sheikh beli barang dekat Parkson dan Onking jadi adalah sikit matanya.

Sebelum pernah juga tebus mata tapi melalui laman web jadi ikut je langkah demi langkah yang dia suruh buat. Untuk on the spot redemption ni aku tak reti. Mula-mula aku tanya dulu cemana nak buat dan dia kata kena ada nombor pin. Walaupun dah 18 kali keluar masuk laman web Bonuslink tu, tetaplah kena reset nombor pin dia sebab lupa. Hahaha.. Memang pelupa bersiri betullah.

Hari Isnin tu aku pergi balik dekat Shell dengan yakin sebab dah ingat nombor pin. Tapi orang lain yang jaga kaunter, bukan orang aku tanya sebelum tu. Sebelum nak tebus tu, pastikan korang pasti bahawa mata yang ada mencukupi untuk tebus barang yang dikehendaki.

Cuma tak puas hati sebab pekerja Shell sendiri tak tahu apa yang sedang berlaku. Aku tanya dia, dia tanya aku balik. Pebenda wei???! Marah ni. Bila dapat email dari Bonuslink, aku memang dah tahu dengan jumlah mata 2100 boleh dapat tuala jadi memang aku nak tuala. Bila cakap dengan pekerja Shell tu, dia buat muka kerek-kerek pulak. Sabor jelah.

Nah ikut langkah demi langkah;

1. Pastikan jumlah mata terkumpul cukup.

2. Pergi ke Shell yang mengambil bahagian dan beritahu nak tebus mata dengan yakin sebab kalau tak yakin nanti dia kerek. Mungkin jugalah tak semua yang kerek.

3. Bagi tarikh lahir pada dia dan dia akan semak di sistem untuk mengesahkan bahawa kita layak nak tebus hadiah idaman hati.

4. Pilih barang yang berkenaan dan periksa keadaan barang tu.

5. Tandatangan resit penerimaan.
Mestilah kena warna hijau...hehehe..tapi yang warna ungu pun cantik juga tau

Itu je pun. Dia tak mintak nombor pin tu pun tapi sebagai langkah berjaga-jaga, korang ingat jelah ye nombor pin korang. Mudah dan cepat. Nasib baik rajin buka email dari Bonuslink maka dapatlah berjimat daripada perlu membeli tuala baru. Yeay!

No comments: